تصویر
افتتاح بزرگترین واحد  تصفیه پساب معدنی در  شهرستان فردیس
23 بهمن 1401 - 16:19
2
با حضور خداداد کاشفی فرماندار و مسئولان شهرستان فردیس و حمید رضا لشگری معاون محیط زیست انسانی اداره کل، بزرگترین سامانه تصفیه پساب معدنی استان در فردیس مورد بهره برداری قرار گرفت.
ارسال توسط :
پ
پ

با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان و حمید رضا لشگری معاون محیط زیست انسانی اداره کل، بزرگترین سامانه تصفیه پساب معدنی استان در فردیس مورد بهره برداری قرار گرفت.

سعید سپهوند سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس در مراسم افتتاح این سامانه تصفیه پساب که به تیکنر معروف است اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که می بایستی صنایع آب بر به آن توجه کنند بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب است که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری نمونه بارزی از آن در معدن دشت بهشت هستیم.
وی افزود : حسب بررسی های صورت گرفته پیش از این معدن شن و ماسه مذکور روزانه جهت شستشوی مصالح اقدام به استحصال آب می نموده که با بهره گیری از این تیکنر، استحصال آب آن به یک روز در هفته کاهش یافته است و از طرفی لجن جدا شده از پساب می‌تواند مصارف و گلخانه ای داشته باشد.
سپهوند همچنین اظهار داشت: با توجه به تنش های آبی در استان و از طرفی افت سطح آب های زیر زمینی، لازم است صنایع آب بر توجه ویژه‌ای به استفاده مجدد از پساب داشته باشند و این در گرو ارزش گذاری واقعی آب است.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در پایان اظهار داشت: این سامانه تصفیه پساب معدنی با سرمایه تقریبی ۸۰ میلیارد ریال و در معدن دشت بهشت شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.