تصویر
افتتاح سازه آبخیزداری با عنوان “شهدای امنیت” در بخش مرکزی اشتهارد
22 اسفند 1401 - 10:31
2
سازه آبخیزداری "شهدای امنیت" در منطقه توقولی دره بخش مرکزی شهرستان اشتهارد همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح شد که شهرک صنعتی اشتهارد و روستاهای مرادتپه و صحت آباد از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
ارسال توسط :
پ
پ

سازه آبخیزداری "شهدای امنیت" در منطقه توقولی دره بخش مرکزی شهرستان اشتهارد همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح شد که شهرک صنعتی اشتهارد و روستاهای مرادتپه و صحت آباد از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

همزمان با هفتمین روز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که با عنوان" منابع طبیعی، فرهنگ، هنر و رسانه " نامگذاری شده؛ سازه آبخیزداری "شهدای امنیت" در منطقه توقولی دره بخش مرکزی شهرستان اشتهارد همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح شد که شهرک صنعتی اشتهارد و روستاهای مرادتپه و صحت آباد از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
در مراسم افتتاحیه این سازه عظیم که به نام "شهدای امنیت" نامگذاری گردید ؛ سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ، نماینده ولی فقیه در این اداره کل ، فرماندهی سپاه ناحیه حضرت علی اکبر (ع) ، برخی روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی و برخی دهیاران و شوراها حضور داشتند.
علی شهبازی سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته منابع طبیعی ، به تشریح مشخصات فنی سازه مذکورپرداخت و اظهار امیدواری کرد که پروژه های آبخیزداری با حمایت مسئولین کشوری و استانی بیش از پیش توسعه و ادامه یابد.
در این مراسم، حجت الاسلام ندرلی نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز علت نامگذاری این سازه به نام "شهدای امنیت" را نقش بی بدیل شهدای امنیت در بالابردن سطح امنیت مردم و ارتباط این امنیت با نقش این سازه آبخیزداری در تامین امنیت زیستی مردم دانست.
در ادامه حسین نعمایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد گفت: سازه های آبخیزداری متعددی که در چهار سال اخیر در روستاهای قره ترپاق، ایپک و تنگه بر از توابع شهرستان اشتهارد احداث شده‌اند؛ اهداف چند منظوره ای دارند که شامل حفاظت و تقویت منابع آب و خاک ، کنترل سیل و رسوب و جلوگیری از خسارات وقوع سیل ، ذخیره رواناب های حوزه آبخیز بالادست و امنیت روستاهای پایین دست شهرک صنعتی می باشد.
وی در انتها خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته در شهرستان اشتهارد بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار جهت احداث پروژه های آبخیزداری اختصاص یافته است که از این حیث جهش بسیار خوبی داشته است.
بر اساس این گزارش، در این طرح آبخیزداری که مطالعات آن در سال ۱۴۰۰ انجام شد؛ سازه سنگی ملاتی با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال احداث شده است.
در انتهای این مراسم، به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین پاسداشت مقام شامخ شهذای والا مقام، حاضرین اقدام به غرس نهال نمودند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.