پ
پ
افزایش تعرفه دریافت پروانه ساختمانی بلای جان صنعت ساختمان است

عضو شورای اسلامی گفت: در گذشته شهرداری کرج اگر ۱۵۰ پروانه صادر می‌کرد در حال حاضر این تعداد به ۳۰ پروانه رسیده است که به علت افزایش سالانه عوارض و صدور پروانه است.

مریم قهرمانی‌صارم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به عملکرد درآمدهای شش ماه سال جاری مناطق شهرداری کرج اظهار کرد: سرمایه‌گذاری که بنایی را احداث می‌کند، اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد جامعه را افزایش می‌دهد، چراکه در صنعت ساختمان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم حدود ۳۰۰ شغل فعال است.

وی با اشاره به اینکه ما اعضا شورا تلاش خود را برای افزایش نرخ صدور پروانه گذاشته‌ایم و تا ۴۴ درصد درآمدهای پایدار شهرداری کرج را افزایش داده‌ایم، افزود: در گذشته شهرداری کرج اگر ۱۵۰ پروانه صادر می‌کرد در حال حاضر این تعداد به ۳۰ پروانه رسیده است که به علت افزایش سالانه عوارض و صدور پروانه است.

خاطرنشان کرد: از زمانی که گودبرداری بنایی در شهر آغاز می‌شود از پلیس ساختمان گرفته تا کارمند شهرداری، هرکدام در ساختمان حضور پیدا می‌کنند و مانع کار می‌شوند، باید در این خصوص آسیب‌شناسی شود تا ببینیم چرا تقاضای پروانه ساخت کم شده است.

قهرمانی‌صارم ادامه داد: اگر سازنده ساختمانی را بنا نکند، درآمدزایی نیز ایجاد نخواهد شد، بیشتر درآمد شهرداری درباره جرایم و عوارض بسته شده است، اما در این حوزه نیز مراکز شهرداری درآمدی جذب نکرده‌اند.

افزایش ۴۴ درصدی درآمدهای پایدار شهرداری کرج

وی با بیان اینکه در مناطق یک و دو جذب سرمایه در سال جاری رضایت کننده نبوده است، عنوان کرد: نواحی مستعد ساخت‌وساز در منطقه ۱ و ۳ و ۷ و ۶ نیز با رکود مواجه شده‌اند، چراکه پیرو دستورالعمل قانون درآمدهای پایدار نهایت درآمد را مصوب و ابلاغ کرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: شهرداری برای درآمدزایی ظرفیت‌های متعددی دارد و نباید تنها بر گرفتن عوارض، بهای خدمات و جریمه ماده ۱۰۰ باشد، زیرا سازنده‌ها با افزایش سالانه عوارض و جرایم توانایی پرداخت ندارند و شهرداری نیز از قوه قهریه استفاده می‌کند که این رویه خوشایند نیست.

قهرمانی‌صارم با تاکید بر اینکه برای کاهش مشکلات ساخت‌وساز باید تمهیداتی را در نظر بگیریم، اضافه کرد: باید از افزایش سالانه ۴۴ درصدی درآمدهای پایدار شهرداری کرج از جمله عوارض، جرایم و حمل‌ونقل جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ۵۰ کد درآمدی دارد که باید فعال باشد، گفت: نباید تمام درآمد شهرداری کرج را برای صدور پروانه، جرایم ساخت‌وساز و تبصره ماده ۱۱ گذاشت در حالی که باید تمام کدهای درآمدی فعال باشد تا به بودجه پیش‌بینی شده سالانه نزدیک شویم، اما بعضی مناطق درآمدهای ۴۰ تا ۶۰ درصد و حتی منفی داشته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: سازمان‌ها نیز علاوه‌بر خدمات‌رسانی باید درآمدزایی داشته باشند، به‌عنوان مثال سازمان فراورده‌های درآمد چندانی ندارد، چراکه روز بازارها و سه‌شنبه بازارها آلودگی بصری و زیست‌محیطی در سطح شهر ایجاد کرده و موجب دردسر است.

قهرمانی‌صارم با بیان اینکه سال گذشته بعضی سازمان‌ها به‌دلیل نداشتن درآمد کافی حقوق کارکنان خود را از مرکز شهرداری کرج دریافت کردند، گفت: این رویه مطلوب نیست و هر سازمانی باید بر اساس ظرفیت‌هایی درآمدزایی عمل کند.

وی با اشاره به کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کرج، گفت: بالغ‌بر ۷۰ درصد اراضی در کرج قولنامه‌ای است و مالکان باید با قانون ماده ۱۴۷ از شهرداری مجوز بگیرند تا ساخت‌وساز را آغاز و سپس اقدام به دریافت سند کنند.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر