تصویر
افزایش حقوق و رفاهیات نیروهای مسلح در اولویت است
05 آذر 1401 - 15:12
3
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه نیروهای مسلح با وجود وظایف بسیاری سنگینی که دارند، حقوق های خیلی کمی دریافت می کنند، گفت: افزایش حقوق و رفاهیات نیروهای مسلح از دغدغه های مسوولان و در اولویت بهبود و اجرا قرار دارد.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه نیروهای مسلح با وجود وظایف بسیاری سنگینی که دارند، حقوق های خیلی کمی دریافت می کنند، گفت: افزایش حقوق و رفاهیات نیروهای مسلح از دغدغه های مسوولان و در اولویت بهبود و اجرا قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه ، اظهار کرد: باوجود وظایف بسیار سنگینی که نیروهای مسلح شبانه روزی بر عهده دارند، حقوق های خیلی کمی دارند؛ به خصوص در شهرهای بزرگ معیشت این قشر سخت است و رهبر انقلاب به طور جد دستور پیگیری و افزایش حقوق نیروهای مسلح را داده اند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم این سازمان صیانت از نیروهای مسلح است، اظهار داشت: فقط به دنبال این نیستیم با جرایم نیروهای مسلح برخورد کنیم بلکه کار اصلی ما بر اساس بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم است که برای ما مسوولیت بیشتری ایجاد می کند تا کاری کنیم در درون نیروها جرمی اتفاق نیافتد.
پورخاقان همچنین یکی از منویات ابلاغی رهبر معظم انقلاب را افزایش حقوق سربازان وظیفه، عنوان کرد و افزود: بر اساس مقدورات دولت، این افزایش حقوق تحقق یافت.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز در ادامه گفت: اگر جرمی اتفاق بیافتد قاطعانه با مجرم برخورد می شود که در درجه اول به دنبال اصلاح مجرم هستیم چراکه جدا شدن این فرد از نیرو ضرر است و آسیب هایی برای نظام و امنیت دارد ولی جایی که چاره ای نیست جز اینکه دندان فاسد را از پیکره نیروهای مسلح بکنیم، اینکار انجام می شود.
وی افزود: میزان جرایم در بین نیروهای مسلح کشور نسبت به جرایم در دیگر کشورها بسیار پایین است ولی کم آن هم زیبنده جمهوری اسلامی نیست و نباید باشد.

گزینش نیروهای مسلح حساس ترین بخش در جذب می باشد
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیز در این دیدار گفت: مهمترین کاری که در چند جا از جمله نیروهای مسلح انجام می شود در مرحله گزینش است زیرا بعضی از افراد که با قدرت مواجه می شوند ممکن است به فساد دچار شوند.
آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: لازمه برقراری عدالت ، آرامش و گوارا بودن زندگی، امنیت است که در دست نیروهای مسلح است که به عنوان دژبانان جامعه این دژ را حفظ می کنند و سازمان قضایی نیروهای مسلح مواظبت می کنند که این دژبان ها خودشان دچار آسیب و گرفتاری نشوند.
وی با بیان اینکه ما وظیفه امیدآفرینی داریم و این مجاهدت های خاموش ارزش افزوده در دنیا و آخرت دارد، خاطرنشان کرد: این کار، کاری ارزشمند و پرمخاطره ای از لحاظ بزرگی عمل است و هرچه خطیرتر شد در معرض آسیب و شیطنت دشمن است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح اگر دستگاهی باشد که بخواهد مچ گیری کند، سنگ روی سنگ بند نمی شود، ولی اگر صیانت باشد می تواند پیشاپیش اخطارها و روشنگری ها را بکند.
وی تاکید کرد: اگر کسی از این بخش اخراج شود ممکن است بدگویی سیستم را کند و یا اینکه از مشکلات خود بگوید که باید زیبا با او برخورد شود تا این شخص ضدانقلاب و نظام از ما جدا نشود.
حسینی همدانی ضمن تبریک هفته بسیج و اظهار امیدواری بر اینکه اسم ما به عنوان بسیجی ثبت و ضبط شود، افزود: امام راحل این تفکر را اولین بار در فرهنگ واژگانی این کشور قرار دادند.
وی اظهار داشت: تعریفی که برای تفکر بسیج می شود و که بسیج دارد ریشه در تاریخ دارد، یعنی از انبیای الهی تا امروز هر کسی که در هر جایگاهی قرار گرفت و بصیرت لازم را در مقام عمل به وظایف تعیین شده و دفاع از ارزش های الهی دارد ، یک بسیجی است.
پورخاقان روز شنبه به منظور رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در البرز حضور یافت.
دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت بسیجی روح الله عجمیان از دیگر برنامه های سفر یک روزه پورخاقان به البرز است.
منبع ایرنا برچسب ها: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه نیروهای مسلح با وجود وظایف بسیاری سنگینی که دارند، حقوق های خیلی کمی دریافت می کنند، گفت: افزایش حقوق و رفاهیات نیروهای مسلح از دغدغه های مسوولان و در اولویت بهبود و اجرا قرار دارد.
رییس سازمان قضای

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.