تصویر
افزایش ۲۶۹ درصدی اخذ عوارض نوسازی در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری
20 شهریور 1401 - 15:42
6
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرج از افزایش ۲۶۹ درصدی اخذ عوارض نوسازی در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد از افزایش ۲۶۹ درصدی اخذ عوارض نوسازی در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

علی خدابنده لو ضمن اشاره به جلسه مسئولین نوسازی مناطق که با حضور علی سلطانی مقدم، معاون مالی شهرداری و عباس سعیدی کیا، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه عملکرد مناطق در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری، بررسی و مشخص شد سال گذشته ۱۹ هزار فیش نوسازی از واحدهای سطح شهر اخذ شده، این در حالی است که طی ۵ ماه ابتدایی سال جاری تعداد این فیش‌ها به ۲۶ هزار عدد رسیده است.
این مسئول یکی از شاخصه‌های شهرداری در بحث درآمدی را، توسعه درآمدهای پایدار ذکر و با اشاره به اینکه اهتمام مجموعه مدیریت شهری فعال کردن کدهای درآمد پایدار است، عنوان کرد: اخذ عوارض نوسازی یکی از راهکارهای تحقق این مهم است که به‌صورت جدی در دستور کار معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرج قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: طی تلاش‌های مجدانه، مجموعه مدیریت شهری موفق به افزایش ۲۶۹ درصدی اخذ عوارض نوسازی در پنج ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته شده که از نظر ریالی در ۵ ماه اول سال ۱۴۰۰، شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد فیش نوسازی مناطق ده‌گانه بوده و این رقم در ۵ ماه اول سال جاری به ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.
خدابنده لو ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جلسه یادشده، مقرر شد، مناطق، هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا در ادامه سال جاری نیز با همین روند روبه‌جلو و به‌کارگیری نیرو و توان جدید همچنین در اختیار گذاشتن امکانات، حرکت کنیم.
به گفته مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرج، مناطق ۱، ۲، ۶ و ۸ در وصول عوارض نوسازی طی پنج ماه ابتدایی سال جاری عملکرد قابل‌ توجهی داشتند.
گفتنی است، در این جلسه مقرر شد همکاری لازم با معاونت معماری و شهرسازی و مسئولان نوسازی مناطق جهت به روز رسانی پرونده‌ها و همکاری بیشتر جهت وصول مطالبات شهرداری و تسریع در کار ارباب رجوع صورت بگیرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.