تصویر
اقامتگاه‌های بومگردی در البرز گسترش می‌یابند
24 آبان 1402 - 9:25
2
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اولویت توسعه واحدهای اقامتی استان را بومگردی عنوان کرد و گفت: در فاز اول، ایجاد 40 واحد بومگردی در استان تکلیف شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل میراث‌، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اولویت توسعه واحدهای اقامتی استان را بومگردی عنوان کرد و گفت: در فاز اول، ایجاد ۴۰ واحد بومگردی در استان تکلیف شده است.

جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی در خصوص موضوعات حوزه گردشگری استان با حضور مدیر کل، معاون گردشگری و کارشناسان و رؤسای شهرستان‌ها روز سه‌شنبه۲۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی از جمله نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و سرویس‌های بهداشتی، گسترش اقامتگاه‌های بومگردی، ساماندهی روستاهای هدف گردشگری، تمدید مجوز فعالیت واحدها، بررسی نحوه مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی‌گردشگری و ثبت رویدادهای گردشگری استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیر کل البرز با اشاره به اینکه ایجاد ۴۰ اقامتگاه بومگردی در استان مد نظر است، اظهار کرد: البرز در مجاور پایتخت، استان تعطیلات به شمار می‌رود و بیشترین تمایل گردشگران به اقامت در روستاهای البرز است.
خاکی با اشاره به ظرفیت‌های بالای البرز در زمینه گردشگری روستایی اظهار کرد: باید توجه ویژه‌ای نسبت به صدور مجوزهای بومگردی وجود داشته باشد و روند تشکیل پرونده ایجاد واحدهای بومگردی تسریع شود.
مدیر کل موضوع ساماندهی سرویس‌های بهداشتی را با توجه به تأکید مقام عالی وزارت دارای اهمیت ویژه عنوان کرد و گفت: همگام کردن سایر دستگاه‌ها و رایزنی با فرمانداران در خصوص اهمیت ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بین راهی برای تکمیل زنجیره ارائه خدمات به گردشگران از اهمیت زیادی برخوردار است.
خاکی ادامه داد: همچنین معرفی اماکن جدید که قابلیت احداث سرویس های بهداشتی دارند مد نظر قرار بگیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز نظارت بر روند عملی شدن موافقت‌های اصولی و نظارت بر اجرا مطابق با مجوز اخذ شده توسط شهرستان ها را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: نظارت های مستمر بر پروژه های سرمایه گذاری و همچنین تأسیسات گردشگری شامل واحدهای اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی باید تشدید شود.
خاکی آموزش جوامع محلی و روستایی استان را یکی از اقدامات مهم برشمرد و گفت: برای توسعه گردشگری لازم است علاوه بر آموزش جوامع محلی، هماهنگی بین دستگاهی به خصوص با سازمان جهاد کشاورزی صورت بگیرد.

او همچنین بر برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی توسعه گردشگری روستایی با رویکرد بومگردی، گردشگری کشاورزی و روستاهای جهانی تأکید کرد.
در این جلسه اهتمام شهرستان‌ها در خصوص ثبت رویدادهای گردشگری شامل انواع جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها مد نظر قرار گرفت.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.