تصویر
البرز، اولین استان سبز کشور در حوزه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها
18 دی 1402 - 14:22
0
البرز اولین استان سبز کشور در حوزه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها خواهد بود.
ارسال توسط :
پ
پ

البرز اولین استان سبز کشور در حوزه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها خواهد بود.

احمد افضلی با بیان این مطلب در اولین نشست کمیته راهبری پروژه توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان البرز که با حضور اعضای جلسه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در پی برگزاری نشست مشترک استاندار البرز با وزیر ارتباطات که در خصوص وضعیت اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها استان برگزار شد، مقرر گردید با اجرای این طرح ملی که در قانون بودجه و لایحه برنامه هفتم توسعه نیز قید شده است، جلسات استانی بصورت مرتب برگزار شود تا بتوانیم تا پایان سال جاری استان البرز را بعنوان استان سبز در حوزه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سطح کشور معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه این مهم برای وزارت ارتباطات و تمامی دستگاه ها تبدیل به تکلیف شده است، تاکید کرد: در اجرای این طرح ملی حاکمیت توسعه ارتباطات با دولت است.
وی یادآور شد: در این راستا از تمامی شهرداری های سطح استان بویژه سازمان فاوای شهرداری کلان انتظار می رود با ورود جدی به این مهم یاریگر مسئولان در اجرای مطلوب پروژه در سطح استان باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی نیز مکلف هستند در صورت اعلام وزارت ارتباطات و در صورت داشتن ظرفیت ابنیه و زیرساخت های خود از قبیل؛ تیرهای انتقال، مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، داکت و فضاهای مناسب نصب تجهیزات ارتباطی خود را مطابق با تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار دهند.
وی گفت: همکاری لازم از سوی فرمانداری ها، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان برای رفع مشکلات احتمالی در خصوص هبه و یا تخصیص زمین، رفع مشکلات مربوط به برق رسانی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان، تسریع در صدور مجوزهای مربوط به حفاری در سطح شهر توسط شهرداری ها، همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور صدور مجوز حفاری به اپراتور مجری شبکه فیبرنوری در نقاط خارج از محدوده شهری و همچنین همکاری پلیس راهور در جهت صدور مجوز ایمنی به منظور آغاز به کار عملیات حفاری و نصب فیبر نوری در مناطق شهری و جاده های بین شهری از جمله مصوبات این جلسه است که باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
گفتنی است در این جلسه مهدی یوسف زاده مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان و دبیر کمیته نیز گزارشی از آخرین وضعیت اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و توسعه ارتباطات در روستاها و شهرهای استان ارائه و خواستار همکاری دستگاه های مربوطه در اجرای مطلوب این طرح ملی در سطح استان شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.