تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

البرزدر حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری از غنای لازم برخوردار است
13 اسفند 1401 - 11:33
1
محمد مهدی رحیمی رییس اداره تاریخ شفاهی و مطالعات پایداری معاونت راهبری امور استانهای حوزه هنری در سفری یک روزه به حوزه هنری البرز پس از دیدار باهمکاران دفتر پایداری بانویسندگان ادبیات مقاومت دیدار نمود دراین دیدار که طی دو جلسه صبح و عصر انجامید مسائل و مشکلات ادبیات پایداری استان مود بررسی قرار گرفت ابتدا در جلسه صبح : بررسی مشکلات و موانع بسط و گسترش فعالیت های تاریخ شفاهی و مطالعات پایداری در استان البرز با حضور تعدادی از دستگاه های متولی در این جلسه پیرامون سه سرفصل اصلی فعالیت های اداره تاریخ شفاهی و مطالعات پایداری حوزه هنری بحث و تبادل نظر شد.
ارسال توسط :
پ
پ

محمد مهدی رحیمی رییس اداره تاریخ شفاهی و مطالعات پایداری معاونت راهبری امور استانهای حوزه هنری در سفری یک روزه به حوزه هنری البرز پس از دیدار باهمکاران دفتر پایداری بانویسندگان ادبیات مقاومت دیدار نمود دراین دیدار که طی دو جلسه صبح و عصر انجامید مسائل و مشکلات ادبیات پایداری استان مود بررسی قرار گرفت
ابتدا در جلسه صبح : بررسی مشکلات و موانع بسط و گسترش فعالیت های تاریخ شفاهی و مطالعات پایداری در استان البرز با حضور تعدادی از دستگاه های متولی در این جلسه پیرامون سه سرفصل اصلی فعالیت های اداره تاریخ شفاهی و مطالعات پایداری حوزه هنری بحث و تبادل نظر شد.
موضوع رصد سوژه ها به عنوان اصلی ترین فعالیت اداره تاریخ شفاهی برای رسیدن و دست یابی به سوژه های مناسب جهت تبدیل این سوژه ها به کتاب و محصولات متنی در استان البرز موضوع دوم بحث برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی در حوزه تاریخ شفاهی و مطالعات پایداری و بالا بردن سطح علمی نویسندگان استان و همچنین تربیت نویسندگان جدید بخصوص در شهرستانهای مختلف استان البرز موضوع سوم تشکیل شورای تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری در استان البرز است که شامل پنج نفر از جمله مدیر حوزه، مسئول ادبیات پایداری و سه نفر از فعالان حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری خواهد بود.
این شورا وظیفه بررسی، رصد و اولویت بندی پروژه های ادبیات پایداری را برعهده دارد
گفتنی است در دیدار عصر دیداربا نویسندگان ادبیات پایداری با رییس اداره تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری نویسندگان تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری استان البرز مشکلات و موانع بر سر راه فعالیت های خود از جمله کارشناسی های صورت گرفت، ارزیابی های صورت گرفته و طولانی شدن صف انتظار انتشار را مورد تاکید قرار دادند.
همچنین نویسندگان در این جلسه به بررسی و ایجاد راهکاری برای تبلیغات کتابهای تولید شده اشان اشاره داشته و خواستار تبلیغ کتابهای تولید شده و همچنین انتشار چاپ دوم کتابهای خود شده اند.
همچنین نویسندگان اعتقاد داشتند که دستگاه های متولی برای اینکه بتوانند پروژه های خود از جمله انتشار کتاب را به نویسندگان بسپارند نیاز است تا زمینه سازی لازم برای تحقیق و پژوهش پروژه را ایجاد نمایند.
محمد مهدی رحیمی در این جلسه به کوتاه شدن زمان ارزیابی کتابها به دو ماه اشاره کرده و گفت: تمام تلاش اداره تاریخ شفاهی این است که ارزیابی های کتاب ها که بعضا یک تا دو سال نیز به طول می انجامید به دماه کاهش پیدا کند که در دوره جدید این اتفاق روی داده است.
وی اظهار داشت: همچنین از دیگر موضوعاتی که در حوزه ارزیابی کتابها مد نظر است ایجاد رابطه مستقیم بین ارزیاب و نویسنده است که کتابها در کوتاه ترین زمان ممکن ارزیابی شده و مشکلات اش رفع شود.
رحیمی همچنین در خصوص بالا بودن صف انتظار انتشار کتاب ها در سوره مهر نیز اشاره کرده و اظهار داشت که مهمترین مشکلی که در حال حاضر در تولید کتاب وجود دارد زمان بر بودن چاپ کتاب در انتشارات سوره مهر است که با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود تا در این زمینه نیز زمان به حداقل رسیده و کتابها با سرعت بیشتری در سوره مهر منتشر شود.
لازم به توضیح است که در این جلسه محمد مهرابی مدیر حوزه هنری استان البرز از برنامه ریزی برای بالا بردن تولیدات تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری گفت و اظهارد اشت که استان البرز از جمله استانهایی است که در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری از غنای لازم برخوردار است وفقط نیاز است که با برنامه ریزی دقیق و مناسب تولیدات این بخش افزایش یابد.
وی اظهار داشت: تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری به نوعی به ایجاد هویت در استان البرز کمک بسیاری خواهد کرد و حوزه هنری در این راستا همه تلاش خود را خواهد نمود تا با تولیدات بیشتر و باکیفیت تر در این بخش به هویت بخشی به استان البرز کمک بیشتر و شایانی نماید.

مرتبط

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.