تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

البرز را بیش از این زیر بار توسعه ناپایدار نبرید!
21 آذر 1400 - 14:46
3
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بارگذاری که در البرز صورت می‌گیرد بیش از ظرفیت استان است.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بارگذاری که در البرز صورت می‌گیرد بیش از ظرفیت استان است.
وقتی منطقه‌ای را توسعه می‌دهیم، در کنار آن استقرار واحدهای صنعتی، تردد خودروهای سنگین، ترافیک و مصرف سوخت و آب افزایش پیدا می‌کند که این عوامل باعث افزایش انتشار آلایندگی می‌شود.
استان البرز دیگر ظرفیت بارگذاری بیشتر را ندارد.

فردین حکیمی درباره آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین و سهم آن در آلودگی هوای استان البرز گفت: آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین که به دلیل جهت وزش باد بر روی کیفیت هوای بخش غربی استان البرز اثرگذار است فقط در بخشی از آلودگی هوای استان سهیم است و در استان منابع آلودگی دیگری هم داریم.
حکیمی افزود: معادن شن و ماسه، معدن کارخانه سیمان، واحدهای آلاینده، اتوبان تهران--قزوین، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، تعداد بالای خودرو به خصوص عبور خودروهای سنگین و .
.
.
به همراه تغییر کاربری‌های زیاد، برداشت بیش از حد آب‌های زیرزمینی، کانون‌های گرد و غبار و اشتهارد و.
.
.
در آلودگی هوای استان سهم زیادی دارند.
وی ادامه داد: این شرایط در کنار انجام نشدن تکالیف قانونی دستگاه‌ها از جمله طرح LEZ، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بحث معاینه فنی، توسعه فضای سبز، نوسازی واحدهای تولیدی با استفاده از فناوری‌های نوین در صنایع، توزیع سوخت استاندارد، گسترش زیرساخت‌های الکترونیکی و .
.
.
باعث تشدید آلودگی شده است بنابراین نمی‌توان آلودگی هوای البرز را به یک نیروگاه نسبت داد.
وی با بیان اینکه محیط زیست از اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا رضایت ندارد، گفت: در طول سال‌های گذشته نسبت به محیط زیست بی توجهی و با نگاهی تجملاتی با آن برخورد شده است در صورتی که محیط زیست باید دستگاهی قدرتمند با امکاناتی قوی باشد تا نظارت‌های خود را به صورت سفت و سخت اجرا کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: محیط زیست باید دستگاهی اثرگذار باشد تا هیچ طرحی بدون پیوست زیست محیطی اجرا نشود.
وی خاطرنشان کرد: بارگذاری که در البرز صورت می‌گیرد بیش از ظرفیت استان است.
وقتی منطقه‌ای را توسعه می‌دهیم، در کنار آن استقرار واحدهای صنعتی، تردد خودروهای سنگین، ترافیک و مصرف سوخت و آب افزایش پیدا می‌کند که این عوامل باعث افزایش انتشار آلایندگی می‌شود.
استان البرز دیگر ظرفیت بارگذاری بیشتر را ندارد.
حکیمی در پایان در خصوص مصرف مازوت در استان البرز هم اعلام کرد: فعلاً و در شرایط کنونی در استان مازوت مصرف نمی‌شود.
منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.