تصویر
البرز رتبه نخست درمان و اشتغال معتادان را در کشور دارد
31 خرداد 1402 - 16:10
3
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز اعلام کرد: این استان رتبه نخست جمع آوری و درمان معتادان و ایجاد اشتغال برای آنان در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
ارسال توسط :
پ
پ


دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز اعلام کرد: این استان رتبه نخست جمع آوری و درمان معتادان و ایجاد اشتغال برای آنان در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

سید جعفر حسینی" روز چهارشنبه به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در نشست با خبرنگاران که در خانه مطبوعات البرز برگزار شد، افزود: طبق آمار اکنون پنج هزار معتاد متجاهر در البرز داریم که طبق برنامه ریزی تا پایان شهریورماه امسال تحت درمان قرار می گیرند.
وی ادامه داد: اکنون ۲ هزار و ۱۵۰ مددجو در مراکز بازپروری استان البرز تحت درمان و مراقبت های پزشکی قرار دارند.
حسینی گفت: سال گذشته هشت هزار و ۳۲۵ مددجو در این استان تحت درمان قرار گرفتند که البته امسال تعدادی از آنان دوباره تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند.
دبیر ستاد مبارزه بامواد مخدر استان البرز گفت: بیشترین آمار معتادان البرز مربوط به مردان است و درصد کمی را زنان تشکیل می دهند.
وی با قدردانی از حمایت مسوولان عالی استان برای جمع آوری و درمان معتادان البرز افزود: اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان در بازپروری و درمان معتادان بیشترین نقش آفرینی را دارند.
حسینی بیان کرد: مددجویان مراکز بازپروری معتادان به لحاظ روحی و جسمی تحت درمان و مراقبت همیشگی قرار می گیرند.
وی به مدت زمان بهبودی معتادان اشاره کرد و گفت: برخی معتادان حتی تا یکسال درمان آنان به لحاظ روحی و جسمی ادامه دارد.
دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر البرز خاطرنشان کرد: بهبود یافتگان ضمن برخورداری از تسهیلات اشتغال از بیمه سلامت بهره مند می شوند.
وی یاد آور شد: مراقبت پس از خروج از مراکز بازپروری بر عهده برخی دستگاه های متولی و قضایی است.
وی گفت: با توجه به آثار مخرب مصرف موادمخدر بر روی جسم و روح افراد، مراقبت این افراد برای عدم بازگشت به مصرف زمان زیادی نیاز دارد.
حسینی تاکید کرد: تمام تلاش ها برای کاهش آسیب و سلامت معتادان معطوف شده است تا بتوان آنان را به آغوش گرم خانواده و اجتماع باز گرداند.
وی با اشاره به شهادت چهار هزار نفر و جانبازی ۱۴ هزار نفر در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور، گفت: مبارزه با این معضل تا خشکاندن ریشه آن ادامه دارد.
حسینی گفت: اکنون پنج مرکز باز پروری معتادان در البرز فعال است که ۲ مرکز آنها در شهرهای و نمونه کشوری شدند.
منبع ایرنا برچسب ها: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز اعلام کرد: این استان رتبه نخست جمع آوری و درمان معتادان و ایجاد اشتغال برای آنان در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز اعلام کرد: این استان رتبه نخست جمع آوری و در

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.