البرز پایلوت تولید گلوتن و فروکتوز در کشور
  • مهر ۱۱, ۱۴۰۳ ساعت: 12:39
  • شناسه : 1506995
    0

    به گزارش ایرنا ، دکتر “علیرضا رفیعی پور ” روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران استان البرز از کارخانه فرآوری فروکتوز ناب در شهرستان نظرآباد، گفت: به دلیل آب بر بودن کشت ذرت ، بخشی از این محصول وارداتی است. وی گفت: اکنون در کشور سه پالایشگاه تولید نهاده های دامی وجود دارد که ۲ […]

    به گزارش ایرنا ، دکتر "علیرضا رفیعی پور " روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران استان البرز از کارخانه فرآوری فروکتوز ناب در شهرستان ، گفت: به دلیل آب بر بودن کشت ذرت ، بخشی از این محصول وارداتی است.

    وی گفت: اکنون در کشور سه پالایشگاه تولید نهاده های دامی وجود دارد که ۲ پالایشگاه آن در استان البرز و یکی دیگر نیز در استان قزوین مستقر است.

    رفیعی پور اضافه کرد: در گذشته فروکتوز از کشورهای دیگر مانند ترکیه، کره و چین وارد ایران می شد اما امروز در این سه پالایشگاه غلات تولید شده فرآوری می شود.
    وی افزود : استان البرز تولید گلوتن را از صفر به ۱۰۰ درصد رسانده و ایران در این زمینه خودکفا شده که در سال های گذشته برخی مواقع گاو و گوساله های ایرانی به واسطه گلوتن نامرغوب خارجی معیوب متولد می شدند.

    البرز پایلوت تولید گلوتن و فروکتوز در کشور

    وی درخصوص نقش برجسته نهاده ذرت در حوزه اقتصاد دامی و غذای انسان افزود: ذرت با سهم ۸۰ درصدی در حوزه دامپزشکی شاکله اصلی تولید خوراک دام، طیور و آبزیان است.
    مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: ذرت در حوزه انسانی پس از برنج و گندم رتبه سوم غذای انسان را تشکیل می دهد ؛ عصاره ذرت مایع، عصاره ذرت خشک، گلوکز، الکل، گلوتن و نشاسته و خوراک دام از جمله محصولاتی هستند که از ذرت فرآوری می شوند.
    وی بیان کرد: با توجه به اینکه دانه ذرت وارداتی است سازمان دامپزشکی باید آزمایش های سلامت، کیفیت و بهداشت را روی آن انجام دهد و سازمان غذا و دارو هم مجوزهای لازم را برای حمل به کارخانه صادر می کند.
    رفیعی پور یادآورشد که اکنون به واسطه نهاده سالم هیچگونه اپیدمی دامی در کشور و البرز وجود ندارد .

    رییس هیات مدیره پالایشگاه غلات فروکتوز ناب نیز دراین بازدید گفت: سال ۹۵ با هدف فرآوری دانه ذرت این پالایشگاه در شهرستان نظرآباد استان البرز به بهره برداری رسید و توانسته درمدت کوتاه به صادر کننده محصول تبدیل شود.

    "مال الدین بایرامی " اظهار کرد: این شرکت با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی دنیا روزانه ۴۰۰ تن د انواع خوراک دام و طیور و مکمل ها و کنسانتره دامی را تولید می کند.

    وی اضافه کرد: این پالایشگاه با توجه به مکانیزه شدن صنعت دامداری کشور و لزوم ارتقای سطح کیفی و کاهش هزینه های نگهداری وپرورش دام و طیور توانسته با بهره گیری از حلقه های زنجیره پشتیبانی فرآوری در صنعت خوراک دام و طیور را رقم بزند.

    منبع: ایرنا – البرز

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر