تصویر
الگوی آزادسازی خرمشهر باید در مدیریت کشور مورد استفاده قرار گیرد
02 خرداد 1402 - 11:10
1
سردار «اسلامی» با بیان اینکه باید از الگوی آزادسازی خرمشهر در مدیریت کشور استفاده شود، گفت: آزادسازی خرمشهر بزرگترین دستاورد کشور در قرن بیستم بود.
ارسال توسط :
پ
پ


سردار «اسلامی» با بیان اینکه باید از الگوی آزادسازی خرمشهر در مدیریت کشور استفاده شود، گفت: آزادسازی خرمشهر بزرگترین دستاورد کشور در قرن بیستم بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حجم امکانات و تجهیزات بعثی‌ها قابل مقایسه با امکانات رزمندگان ایران اسلامی نبود و بازپس گیری خرمشهر با منطق نظامی همخوانی نداشت، اظهار داشت: در دو قرن گذشته هرگاه که کشور مهاجمی وارد درگیری نظامی با ما شده بخش‌هایی از ایران را جدا کرده است و بازپس گیری خرمشهر به رغم برتری عراق از نظر تجهیزات نظامی، امکانات تدارکاتی و برخورداری از حمایت‌های گسترده مالی و نظامی حدود چهل کشور دنیا؛ یک دستاورد بزرگ برای کشوری بود که نظام سیاسی جدیدی در آن شکل گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه برای پازپس گیری و آزادسازی خرمشهر هزاران شهید و رزمنده ایرانی با جانفشانی و ایثار، حماسه سوم خرداد ماه ۶۱ را رقم زدند، افزود: آزادسازی خرمشهر با منطق نظامی ممکن نبود، اما در تفکر بسیجی و جهادی که منبعث از ایمان الهی و آموزه‌های اسلامی است و واژه «نمی شود» و «نمی توانیم» وجود ندارد و همین روحیه نیز باعث شد تا بر خلاف منطق نظامی، خرمشهر عزیز باردیگر با جانفشانی‌ و فداکاری هزاران شهید و ایثارگر به آغوش میهن اسلامی بازگردد.
سردار اسلامی با تاکید بر اهمیت وحدت ملی و همدلی همگانی در آزادسازی خرمشهر افزود: در دفاع مقدس هر خانه سنگری برای پشتیبانی از جبهه‌ها بود و این وحدت و همدلی نقش مهمی در تقویت روحیه رزمندگان ایران اسلامی داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به نقش رهبری در آزادسازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در دفاع مقدس، عنوان کرد: قدرت ایمان و باور قدرتمند امامین انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی یکی از عوامل ارتقاء روحیه رزمندگان و پیروزی در جنگ تحمیلی بود.
وی با بیان اینکه قرآن، معارف اسلامی و معنویت یکی دیگر از رمز‌های پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در دفاع مقدس و آزادی خرمشهر بود، تاکید کرد: وقتی یک رزمنده به خداوند عالم توکل می‌کند و به اولیا الله و ائمه اطهار و معصومین (ع) متوسل می‌شود نیرویی در قلب او متولد می‌شود که به او‌قدرتی می‌دهد تا از سد و مانعی عبور کند و این همان مسأله‌ای بود که دفاع مقدس را از هر جنگی در عالم متمایز می‌ساخت.
سردار اسلامی با اشاره به اینکه عواملی، چون ایثار و فداکاری، تفکر بسیجی و روحیه جهادی، معنویت و توکل بر خدا، ایمان و خودباوری، وحدت و همدلی و ولایت مداری از عوامل آزادسازی خرمشهر و پیروزی در جنگ تحمیلی هستند، خاطرنشان کرد: استفاده از این الگو‌ها به عنوان عوامل موفقیت در آزادسازی خرمشهر می‌تواند مدیریت کشور را متحول سازد و همانگونه که پس از جنگ تحمیلی از این الگو‌ها در صنایع دفاعی کشور، چون صنعت موشکی، پهپادی و.
.
.
استفاده شد باید در سایر عرصه‌ها نیز از مدل آزادسازی خرمشهر استفاده شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.