تصویر
امام حسین (ع) پرچم دار چهاد تبیین
09 مرداد 1402 - 8:38
2
در برهه زمانی کنونی که با جنگ نرم و جنگ‌های ترکیبی از ناحیه استکبار جهانی روبرو هستیم در اصل ضرورت جهاد تبیین، که نوعی مقابله فرهنگی است، شکی وجود ندارد و باید به این مهم با تمام توان عمل کنیم.
ارسال توسط :
پ
پ

در برهه زمانی کنونی که با جنگ نرم و جنگ‌های ترکیبی از ناحیه استکبار جهانی روبرو هستیم در اصل ضرورت جهاد تبیین، که نوعی مقابله است، شکی وجود ندارد و باید به این مهم با تمام توان عمل کنیم.

دکتر مهدی جعفری /در ماه محرم از امامی صحبت می‌کنیم که خود میدان‌دار جهاد تبیین بوده است، در هیچ برهه‌ای از قیام سیدالشهدا (ع) نمی‌بینید که تبیین روی زمین مانده باشد.
در هر برهه سیدالشهدا (ع) به تبیین شرایط پرداخت، قبل از آغاز قیام، در شهرهای مکه و مدینه با افراد مختلف صحبت کرده و شرایط زمانه و دلیل خروج خود از شهرهای مکه و مدینه را تبیین کرد و بیان داشت که به دنبال اصلاح امت جدم هستم.
سخنرانی‌های امام در مسیر شهرهای مکه و مدینه را بزرگترین تبیین در قیام عاشورا است.
بدون این حرکت سیدالشهدا (ع) امروزه برای ما تا این حد واضح نبود که چرا ایشان قیام کردند و شاید آن اتهام ناحق و ناروای دشمنان در مورد ایشان را باور می‌کردیم.
امام حسین (ع) در روز عاشورا نیز با دشمن گفتگو کرد و و بیان داشت چرا می‌خواهید مرا بکشید؟ آیا من حرامی را حلال کردم و آیا حقی را ناحق نکردم؟ آیا من کاری خلاف مصالح انجام دادم؟ که این‌ها همه تبیین‌های روز عاشورا است.
رسالت تبیین و جلوگیری از تحریف واقعه کربلا بر عهده حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) است و این نشان از تفکر امام است که تیمی را به سرپرستی حضرت زینب کبری (س) برای این امر به همراه خود می‌آورد.
حضرت اسوه واقعی معرفت افزایی و پرچمدار جهاد تبیین بود و در شرایطی که جنگ شناختی دشمنان و بدعت‌ها و وارونه جلوه دادن حقایق، ایمان مردم را نشانه رفته بود، در طول سفر کربلا و از زمان حرکت از مدینه تا لحظه شهادت، از هر فرصتی برای برملا کردن بدعت‌های دشمنان و تبیین و روشنگری معارف واقعی اسلام ناب محمدی بهره برد.
جهاد تبیین چیز جدیدی نیست ما قائل هستیم کاری که امام حسین (ع) کردند جهادی بود برای تبیین اسلام ناب از اسلام اموی و اینکه حق و باطل را عیان کنند و ایشان پرچمدار جهاد تبیین هستند.
امام حسین (ع) حکومت اموی که اسلام خود را به نام اسلام ناب نشان می‌دادند رسوا کردند و فرمودند مثل منی با مثل یزدید بیعت نمی‌کند، جریان اموی باید نفی و حتماً اسلام ناب نشان داده می‌شد.
سید الشهدا (ع) به قدری جدی بودند که جان خودشان و خویشانشان را در راه خدا فدا کردند، آن هم امام حسینی که از اول خلقت تا آخر خلقت مثلی ندارند.
پیرو مکتبی هستم که دوست و دشمن آن قائل هستند که هیچ بزرگی در عالم مانند امیرالمومنین (ع) و کلامی مانند نهج البلاغه ندارد.
ما پیرو مکتبی هستیم که شجاعان عالم به سربازان امام حسین (ع) آن حسرت می‌خوردند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.