تصویر
امدادرسانی هلال احمر البرز به بیش از ۴۰۰۰ نفر در عملیات امدادی طی ۶ ماهه نخست سالجاری
15 مهر 1402 - 16:00
8
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ ؛ ۱۹۹۸ نیروی عملیاتی هلال احمر استان در ۴۱۱ حادثه امدادرسانی کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ ؛ ۱۹۹۸ نیروی عملیاتی هلال احمر استان در ۴۱۱ حادثه امدادرسانی کردند.

محمدباقرخلفی با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه نخست سال، یک هزار و ۹۹۸ نفر از نجاتگران استان با استقرار در پایگاه‌های امدادونجات، مراکز امدادی و کشیک اضطراری شعب در ۴۱۱ ماموریت امدادی در مجموع به ۴۰۸۴ نفر در حوادث، ارائه خدمات کردند.
افزود: این ماموریت ها شامل ۲۱۱ مورد حادثه ترافیکی و حمل‌ونقل، ۹۷ مورد کوهستان، ۳۰ مورد حوادث شهری، ۲۵ مورد خدمات حضوری،۲۲ مورد صنعتی و کارگاهی،۱۲ مورد دریایی و ساحلی،۴ مورد سیل و آبگرفتگی و همچنین ۴ مورد خدمات مناسبتی و ۲ مورد حادثه ریزش آوار ، ۲ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع و حادثه هوایی و رعد و برق هر کدام یک مورد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۴ هزار و ۷۵۱ نفر از حوادث متاثر و از میان آنها یک هزار و ۱۴ نفر مصدوم شدند و ۲۰۵ نفر از مصدومین توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
به گفته خلفی ۳ هزار و ۵۴۶ نفر در حوادث ۶ ماهه نخست سال امدادرسانی شدند و ۳۲۳ نفر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز تصریح کرد: در این بازه زمانی ۳۹۸ دستگاه خودروی دستگاه آمبولانس، ۱۴۹ دستگاه خودروی ست نجات و ۱۵۰ دستگاه خودروی کمکدار بکارگیری شد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۲۳ نفر جان در حوادث اعزامی جمعیت خود را از دست داده اند گفت: ۲۳درصد کاهش تعداد فوتی در مقایسه با سال قبل را در حوادث جاری سالجاری شاهد بوده ایم که ۱۵ نفر آنها مربوط به حوادث جاده ای بوده است.
گفتنی است: از ۲۱۱ مورد حادثه رانندگی که ۵۱٪ حوادث اعزامی این جمعیت را تشکیل می دهد، ۳۷ مورد مربوط به انحراف و برخورد با مانع،۹۶ مورد تصادف،۲ مورد حریق و ۷۶ مورد واژگونی خودرو می‌شود که بیشترین مرگ و میر با ۵۳٪ مربوط به واژگونی خودرو ها است.
وی افزود: در این حوادث از ۶۵ مورد تجهیزات ست نجات ،هیدرولیک ،غواصی،زنده یاب،لجن کش، ست کوهستان بکارگیری شده است.
گفتنی است: حوادث جاده ای حدود ۳۰ ٪ کاهش و حوادث کوهستان ۱۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته در مدت مشابه را نشان می دهد .
شایان ذکر است: استان البرز با کاهش حدود ۱٪ در حوادث جاده ای ۱/۶۹ درصد حوادث جاده ای کشور را در ۶ ماه نخست به خود اختصاص داده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.