تصویر
امدادرسانی هلال احمر البرز به بیش از ۵۷۰۰ نفر در عملیات امدادی طی ۱۰ ماهه سالجاری
04 بهمن 1402 - 13:09
1
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در ۱۰ماهه گذشته سال ۱۴۰۲ ؛ ۲۸۹۶ نیروی عملیاتی هلال احمر استان در ۶۱۸ حادثه امدادرسانی کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در ۱۰ماهه گذشته سال ۱۴۰۲ ؛ ۲۸۹۶ نیروی عملیاتی هلال احمر استان در ۶۱۸ حادثه امدادرسانی کردند.

محمدباقرخلفی با اعلام این خبر گفت: در ده ماهه گذشته سالجاری، ۲هزار و ۸۹۶ نفر از نجاتگران استان با استقرار در پایگاه‌های امدادونجات، مراکز امدادی و کشیک اضطراری شعب در ۶۱۸ ماموریت امدادی مجموعا به ۵۷۶۵ نفر حادثه دیده، ارائه خدمات کردند.
افزود: این ماموریت ها شامل ۳۴۸ مورد حادثه ترافیکی و حمل‌ونقل، ۱۲۹ مورد کوهستان، ۴۴ مورد حوادث شهری، خدمات حضوری و صنعتی هر کدام ۳۲ مورد،۱۵ مورد دریایی و ساحلی، ۶ مورد خدمات مناسبتی، ۴ مورد سیل و آبگرفتگی و ۲ ،مورد حادثه ریزش آوار، آتش سوزی جنگل و مرتع و حادثه هوایی و یک مورد رعد و برق بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۵هزار و ۷۶۵ نفر از حوادث متاثر و از میان آنها یک هزار و ۴۳۸ نفر مصدوم شدند و ۳۱۲ نفر از مصدومین توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
به گفته خلفی ۳ هزار و ۸۷۵ نفر در حوادث ۱۰ ماهه نخست سال امدادرسانی شدند و ۳۴۸ نفر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا و ۱۹ نفر رهاسازی شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز تصریح کرد: در این بازه زمانی ۶۰۴ دستگاه خودروی دستگاه آمبولانس، ۲۲۸ دستگاه خودروی ست نجات و ۲۰۲ دستگاه خودروی کمکدار بکارگیری شد.
وی با بیان اینکه در حوادث اعزامی جمعیت و در این مدت ۳۷ نفر جان خود را از دست داده اند؛ گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش تعداد فوتی را در حوادث سالجاری شاهد بوده ایم.

گفتنی است: از ۳۴۸ مورد حادثه رانندگی که ۵۶ درصد حوادث اعزامی این جمعیت را تشکیل می دهد، ۱۶۶ مورد مربوط به تصادف خودرو ها،۱۲۷ مورد مربوط به واژگونی و ۵۳ مورد مربوط به انحراف و برخورد با مانع، ۲ مورد حریق، می‌باشد که بیشترین مرگ و میر با ۹ مورد مربوط به واژگونی خودرو ها است و در مجموع ۲۱ نفر طی این مدت جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند.

وی افزود: در این حوادث از ۴۵ مورد تجهیزات ست نجات ،هیدرولیک ،غواصی،زنده یاب،لجن کش، ست کوهستان و قایق استفاده شده است.
گفتنی است: حوادث جاده ای حدود ۱۹ درصد کاهش و حوادث کوهستان ۲۴ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته در مدت مشابه را نشان می دهد .
شایان ذکر است: استان البرز با کاهش حدود ۰/۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوادث جاده ای، ۱/۸۲ درصد حوادث جاده ای کشور را در ۱۰ ماه نخست به خود اختصاص داده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.