تصویر
امروز معیشت و وضعیت اقتصادی مردم مشکل دارد
13 دی 1401 - 8:49
2
عضو شورای راهبری تولیدات دانش بنیان در همایش رویکرد مجلس در برون رفت از مشکلات اقتصادی، گفت: امروز معیشت و وضعیت اقتصادی مردم مشکل دارد.
ارسال توسط :
پ
پ

عضو شورای راهبری تولیدات دانش بنیان در همایش رویکرد مجلس در برون رفت از مشکلات ، گفت: امروز معیشت و وضعیت اقتصادی مردم مشکل دارد.

علیرضا عباسی در این همایش که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، افزود: انقلاب خلاف جهت جریان آب دنیا در حال حرکت است، در غیر این صورت همان رژیم سابق کفایت می کرد.
وی اظهار داشت: عده ای از ابتدای انقلاب تلاش کردند تشکیل نشوند یا به دنبال براندازی آن بودند، در ادامه جنگ نظامی و غائله ها، تحریم، تهاجم و امروز جنگ ترکیبی را در پیش گرفت.
نماینده مردم در مجلس با اشاره به آغاز تحریم های فلج کننده از سال ۸۹، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود در جنگ ترکیبی باید دفاع همه جانبه ای داشت اما ما متاسفانه کوتاهی می کنیم.
عباسی به تلاطمات ارزی سال ۸۹ و ۹۰ اشاره کرد و گفت: متاسفانه به اقتصاد مقاومتی و اصلاحات مد نظر رهبری توجه نشد، یکی از موارد مورد تاکید ایشان کسری بودجه هر ساله است.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب کسری بودجه را ام الخبائث می دانند، گفت: برای جبران کسری بودجه تولید را افزایش ندادیم یا منابع ثابت و پایدار درآمدی را افزایش دهیم.
عباسی افزود: دولت گذشته ای که با شعار چرخ سانتریفیوژ بچرخد، چرخ اقتصاد بچرخد روی کار آمد و تمام تخم مرغ های دولت را در سبد برجام گذاشت و نظام هم همراهی کرد.
وی با اشاره به اینکه عده ای خط قرمزها را رد کردند، اظهار داشت: آقایان باید به دنبال خنثی سازی تحریم بودند و شرط رهبر معظم انقلاب هم برای مراودات ورود تکنولوژی بود.
نماینده مردم تاکید کرد: متاسفانه آقایان به جای وارد کردن فناوری، به واردات خلال دندان، غذای حیوانات و مربا روی آوردند و چوب حراج به دارایی ها و ذخیره ارزی کشور زدند.
عباسی گفت: آمریکا از سال ۹۶ زیر میز زد و قیمت ارز به شدت افزایش پیدا کرد لذا دولت تخصیص ارز ترجیحی را در دستور کار قرار داد اما در ۱ سال ۱۸ میلیارد دلار از ذخیره ارزی کاهش پیدا کرد.
وی اظهار داشت:۷۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی با سیاست مذکور از بین رفت، سال ۹۹ برای تولید مرغ در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارز اختصاص یافت و صف مردم را به دنبال داشت.
عباسی تاکید کرد: دولت گذشته با استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق مشارکت به دنبال کسری بودجه بود اما منجر به استثنایی ترین تورم در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ یعنی ۵۹ درصد شد.
وی ادامه داد: اگر ارز ترجیحی تداوم داشت، کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی تورم بالای ۱۰۰ درصد را تحمیل می کرد در نتیجه مجلس تلاش می کند کسری ها را به حداقل برساند.
عباسی افزود: یکی از راه ها استفاده از منابع پایدار بودجه اعم از مالیات بود، البته نه از کاسب بلکه از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی که گریبانگیر کشور شده است.

وی تاکید کرد: تا امروز نسبت به سال قبل نیمی از فرار مالیاتی توسط دولت برگشت و ۱ میلیون نفر از مالیات پردازهای سابق معاف شدند، مالیات هم بیشتر از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.