تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد طرح آموزشی و اطلاع رسانی بصیرت مجازی در البرز آغاز شد انسداد چاه‌های غیر مجاز آب البرز نیازمند تامین اعتبار است ساخت ۲ بیمارستان طالقان و کمالشهر با سرعت پیش می رود تیم دوچرخه سواری پسران نوجوان البرز به مقام قهرمانی کشور رسید بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط جهادگران البرزی ۱۴۳ مدرسه توسط جهادگران البرزی رنگ آمیزی شد ایده پردازان مورد حمایت صندوق پژوهش البرز قرارمی گیرند جشنواره اینترنت پرسرعت زنگ‌ آخر شرکت‌ مخابرات‌ ایران آغاز شد هفته تعاون، فرصتی برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد کشور هرآنچه باید از نتایج روز نخست مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور بدانید معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در کرج

امروز نیاز داریم به بستر سازی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت
01 آبان 1400 - 8:58
12
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز نیاز داریم به بستر سازی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، گفت: جنگ ما ادامه دارد، در مقطع 8ساله جنگ ما رو در رو و با اسلحه بود و امروز قلم، اندیشه و تفکر است.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز نیاز داریم به بستر سازی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، گفت: جنگ ما ادامه دارد، در مقطع ۸ساله جنگ ما رو در رو و با اسلحه بود و امروز قلم، اندیشه و تفکر است.

همایش «نویسندگان نوقلم»، آیین افتتاحیه اردوی آموزشی و فرهنگی «شهید آوینی» با حضور خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، نویسندگان، جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزش و اردویی و رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر مسئولین در سالن شهید چمران دهکده آرامش اردوگاه فرهنگی و ایثار واقع در کردان برگزار و در پایان نیز از ترجمه کتاب «زیر درخت کاج» نوشته «معصومه رامهرمزی»، به زبان انگلیسی که به تازگی توسط سرکار خانم «می خوش» ترجمه شده و کتاب «پلاک ۷۸» نوشته «مصطفی محمدی» رونمایی گردید.

سردار یعقوب سلیمانی در این مراسم با تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران با بیان اینکه امروز مفتخریم در خدمت خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و نویسندگان عزیز آن هم در عرصه ایثار، جهاد و شهادت هستیم، گفت: دفاع ما ادامه دارد، دفاعی که تجلی گاه حقانیت نظام و یکی از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است، دفاع مقدسی که آیات آسمانی روی زمین هست.
امروز از این گنجی که درواقع مقام معظم رهبری مدظله العالی هم به آن اشاره فرمودند هرچه استقرار و استخراج شود مطلب و حرف نو دارد.
وی افزود: ما خلل داریم در انشاء، استخراج و ترویج این گنج، باید بسترسازی و زیرساخت های آن فراهم شود و یک جامعیتی پیدا کند که بتوانیم و بتوانند قلم بزنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه قدم گاه و مقتل شهید اهل قلم «شهید آوینی» را هموراه پناهگاه و مرجعی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانست و تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق زائرین مناطق عملیاتی و زائرین راهیان نور با مراجعه به محل مجاهدت، فداکاری، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و رزمندگان ما در مناطق عملیاتی، زمانی که به مقتلگاه و یادمان شهید آوینی رجوع میکنند متفاوت برمیگردند.
سردار سلیمانی گفت: امروز نیاز داریم به بستر سازی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت ، جنگ ما ادامه دارد در مقطع ۸ساله جنگ ما رودررو و با اسلحه بود و امروز قلم، اندیشه و تفکر است.
وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب بسیج و تهیج عملی و عمومی شدند و همه ظرفیت ها را در راستای خدشه وارد کردن به اندیشه امامین انقلاب و اندیشه و ارزشهای دفاع مقدس بکار گرفته اند، بستر و زیرساختی که میتواند در جهت تقابل با تهاجم، هجوم و هجمه فرهنگی ایستادگی و مقاومت کند، عزیزانی هست که باید در این بستر آموزش ببینند و فضا را مناسب ایجاد کنند، عزیزانی که باید قلم بزنند، اندیشه و تفکرکنند و مطالب را با نگاه های مختلف انشاءالله رقم بزنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با تشکر از تمامی عوامل اجرایی این کارگاه آموزشی گفت: ما ایثارهای متفاوتی را در عرصه های مختلف داریم که باید قلم زده بشوند و ترکیب و تلفیق شوند.
ما اگر شهید فهمیده ها، بهنام محمدی ها و شهیده کرجوها را در دوران دفاع مقدس داشتیم امروز هم در تداوم همان حرکت شهید ها را داریم که به نوعی تداعی گر و ادامه و استمرار همان حرکت هستند.
وی افزود: خاطره نگاری و خاطره شفاهی والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی است.
گفتنی است در این برنامه ضمن خاطره گویی تعدادی از یادگاران دوران دفاع مقدس ، از سرکار خانم «می خوش» مترجم کتاب زیر درخت کاج، راوی دوران دفاع مقدس آقای «رضا افشارنژاد» و دبیر علمی همایش آقای «رحیم مخدومی» تجلیل به عمل آمد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.