تصویر
امضای تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و آموزش و پرورش استان البرز
26 بهمن 1401 - 15:15
6
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در راستای تحقق و اجرایی کردن "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" در طول چهار سال در کشور که سهم استان البرز از این طرح تولید و کاشت چهل میلیون اصله درخت در استان البرز می باشد، با اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه امضا کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در راستای تحقق و اجرایی کردن "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" در طول چهار سال در کشور که سهم استان البرز از این طرح تولید و کاشت چهل میلیون اصله درخت در استان البرز می باشد، با اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه امضا کردند.

اصغر بیات، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اعلام این خبر افزود: آیین امضای این تفاهم نامه روز سه شنبه بیست و پنجم بهمن ماه سالجاری با حضور سرپرست اداره کل، معاون فنی، روسای ادارات جنگلداری و جنگلکاری، آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی و روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش این استان برگزار شد.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای، تفاهم نامه وزارت جهاد با وزارت آموزش و پرورش، در استان البرز به امضای طرفین رسید.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خاطرنشان کرد: زمینه سازی جهت مشارکت دانش آموزان، اولیاء، مربیان، ان و خانواده های ایشان در مدیریت پایدار منابع طبیعی، تعیین و معرفی عرصه ها و مناطق مستعد کاشت نهال وهمکاری برای تهیه نهال برای کاشت در مدارس و عرصه های مورد توافق طرفین از جمله تعهدات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این تفاهم نامه است.
بیات افزود: در اختیار گذاشتن بذر و نهال به منظور کاشت توسط دانش آموزان، اولیاء و مربیان، فرهنگیان و خانواده های ایشان در اراضی مستثنیات، زمینه سازی مشارکت دانش آموزان، اولیاء و مربیان ، فرهنگیان و خانواده های ایشان در تولید و توزیع نهال در اجرای" طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" در طول چهارسال و همچنین بازدید دانش آموزان و مربیان از نهالستان بزرگ منابع طبیعی واقع در محمد شهر از دیگر تعهدات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: همکاری موثر در تحقق و اجرای این طرح مردمی، با معرفی مکان های کاشت و نگهداری درخت درمدارس (هر مدرسه حداقل ۱۰ درخت) و مکان های پیشنهادی، همکاری در برگزاری مراسم های مرتبط با منابع طبیعی با حضور کارشناسان ادارات این اداره کل و همکاری در طراحی، تهیه، توزیع پوستر، جزوات، نشریات و بروشورهای آموزشی ترویجی نیز از جمله تعهدات اداره آموزش و پرورش استان البرز در این تفاهم نامه است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ایجاد انجمن همیار طبیعت در مدارس سراسر کشور و تشکیل مجلس (پارلمان) همیار طبیعت در کشور، تدوین آثار مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری دانش آموزان به صورت کتب و جزوه های آموزشی ترویجی و همکاری در سازمان دهی، اطلاع رسانی کلیه دانش آموزان، اولیا و مربیان، فرهنگیان و معلمین بازنشسته و خانواده های ایشان جهت عضویت در سامانه همیار طبیعت از دیگر تعهدات اداره کل آموزش و پرورش استان در این تفاهم نامه است.
علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز، امضای این تفاهم نامه به منظور مشارکت در تحقق و اجرایی شدن " طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" و همچنین افزایش آگاهی دانش آموزان، مدیران و معلمان در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری و با هدف حفاظت و حراست از این منابع ارزنده و خدادادی از طریق آموزش های مستمر توسط کارشناسان منابع طبیعی و بر اساس برنامه زمانبندی را از مهمترین اهداف تفاهم نامه بین منابع طبیعی و آموزش و پرورش برشمرد.
وی ترویج فرهنگ منابع طبیعی و فرهنگسازی بین جامعه، جذب دانش آموزان علاقه مند در طرح ملی همیاران طبیعت دانش آموزی، برگزاری همایش های مشترک در هفته منابع طبیعی و تثبیت و تداوم آموخته ها در قالب برنامه های اجرایی برای کودکان با برگزاری مسابقات، انشا و مقاله نویسی، نقاشی و ساخت ماکت را از دیگر اهداف این تفاهم نامه دانست.
حجر گشت افزود: آموزش مربیان و آموزشیاران با توجه به نیازهای تعیین شده، تهیه مطالب مرتبط با منابع طبیعی، برگزاری کارگاههای آموزشی مشترک برای معلمان و مربیان و تشویق دانش آموزان برتر از تعهدات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در تفاهم نامه آموزش و پرورش و منابع طبیعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: ویراستاری، ساده نویسی و آماده سازی محتوای بسته های آموزشی و همکاری در برنامه ریزی و اجرای طرح های آموزش کودکان و دوستداران طبیعت از مهمترین تعهدات آموزش و پرورش استان بر اساس این تفاهم نامه است.
وی در انتها خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر نگهداری از طبیعت و حفظ محیط زیست تاکید شده و مدارس بهترین مکان برای نهادینه کردن فرهنگ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و تبدیل آن به فرهنگ عمومی هستند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.