تصویر
املاح آب لوله‌کشی هیچ ضرری ندارد
05 تیر 1401 - 17:01
2
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز خود با اشاره به نگرانی مشترکین از وجود سختی و املاح در آب آشامیدنی توضیح داد: مردم مطمئن باشند این املاح هیچ ضرری ندارد و تهدیدی برای سلامت آنها به شمار نمی‌آید.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز خود با اشاره به نگرانی مشترکین از وجود سختی و املاح در آب آشامیدنی توضیح داد: مردم مطمئن باشند این املاح هیچ ضرری ندارد و تهدیدی برای سلامت آنها به شمار نمی‌آید.

ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به گلایه برخی مشترکین از کاهش فشار آب در فصل گرم سال اظهار کرد: در فصل تابستان به دلیل افزایش میزان مصرف، با افت فشار آب در اکثر مناطق استان مواجه هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی مجتمع‌های مسکونی به ویژه مجتمع‌های بالای سه طبقه، مبحث مقررات ملی ساختمان و نصب مخزن و تامین فشار داخلی اجرا نشده است.
وی افزود: همین امر باعث شده ساکنان طبقات بالا تصور کنند در ساعاتی از شبانه روز آب قطع است ولی این طور نیست و افت فشار آب باعث می‌شود آب به واحدهای طبقات بالا نرسد.
این مسئول اضافه کرد: بر این اساس برای تامین فشار داخلی ساختمان در طبقات بالا نصب پمپ و مخزن ضروری است.
مهدی زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگرانی مشترکین از وجود سختی و املاح در آب آشامیدنی توضیح داد: مردم مطمئن باشند این املاح هیچ ضرری ندارد و تهدیدی برای سلامت آنها به شمار نمی‌آید.
وی با بیان اینکه اتفاقا اگر آب آشامیدنی فاقد املاح باشد آب مفیدی نیست، گفت: سلامت آب البرز به طور مستمر توسط آزمایشگاه‌های مرجع سنجیده می‌شود و هیچ نوع آلودگی‌ای در آن وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز چرا در برخی مناطق استان در آب ذرات شن وجود دارد، افزود: آب آشامیدنی در برخی مناطق استان مثل ممکن است با ذرات شن همراه باشد و این به خاطر بافت لایه‌ای از زمین است که آب از آن برداشت می‌شود.
وی تاکید کرد: هرچند آبفای استان با استفاده از ابزار ماسه گیری نسبت به جمع آوری این ذرات اقدام می‌کند ولی ممکن است مقداری از آن در آب باقی بماند و گریزی از این مساله نیست.

منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.