تصویر
انتقال پساب تصفیه شده تهران به البرز به کجا رسید؟
30 مرداد 1401 - 14:28
3
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: تاکنون با انتقال ۴۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده از تهران به البرز موافقت شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: تاکنون با انتقال ۴۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده از تهران به البرز موافقت شده است.

پرویز قلی‌زاده با اشاره به اهمیت استفاده از پساب تصفیه شده برای مصارف ، صنعتی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، گفت: در این زمینه، موضوع انتقال پساب از تهران به استان البرز مطرح است.
چون بخشی از آب مورد نیاز پایتخت از سدهای البرز تأمین می‌شود حداقل پساب منابع خارج شده از البرز باید به استان بازگردد تا براساس آن ما بتوانیم بخشی از مصارف کشاورزی و صنعتی را از این محل تأمین و کمتر به منابع زیرزمینی فشار وارد کنیم.
قلی‌زاده افزود: این موضوع در سفر سال ۹۵ رئیس جمهور به البرز مصوب و قرار شد ۳۰ میلیون مترمکعب از پساب تهران به البرز منتقل شود اما درخواست البرز طبق برآورد نیازها ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال است.
وی ادامه داد: مطالعات فاز اول این طرح براساس ۱۰۰ میلیون مترمکعب انجام شده است اما دفتر برنامه‌ریزی منابع آب وزارت نیرو تاکنون ۴۲ میلیون مترمکعب از پساب تهران را به البرز اختصاص داده و امیدواریم این تخصیص به ۱۰۰ میلیون مترمکعب مورد نیاز البرز برسد.
قلی زاده در پایان اعلام کرد: اگر این تخصیص به ۱۰۰ میلیون مترمکعب نرسد مطالعات فاز اول با یک بازنگری جزئی می‌تواند براساس همان ۴۲ میلیون مترمکعب اجرایی شود.

منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.