تصویر
انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری استان البرز
24 خرداد 1402 - 10:25
1
نشست اعضای مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری استان با مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ


نشست اعضای مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری استان با مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز برگزار شد.
در این جلسه به راهکارهای رفع مشکلات موجود در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره شد.
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مجمع خیرین با اداره کل منابع طبیعی استان البرز امضاء شد.

اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت:با توجه به اهمیت حوزه منابع طبیعی و محیط زیست معتقدیم یکی از مسائلی که می تواند در این موضوع گره گشا باشد مشارکت مردم است.
باتوجه به گستردگی که در این حوزه دیده می شود و همچنین چالش و نگرانی هایی که برای عموم مردم وجود دارد این بهترین فرصت است که از ظرفیت ها و توان بسیار خوب عزیزان در مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوانداری استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: قطعا باتوجه به ظرفیتی که در بودجه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است فکر می کنم یک فرصت بسیار خوبی می باشد که دوستداران طبیعت و کسانی که نگران بحران ها و مخاطرات طبیعی مانند سیل و ریزگرد در استان هستند می توانند در این مسئله با کمک های مالیاتی به صورت نقد و غیر نقد به کمک مجموعه منابع طبیعی بیایند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزدر پایان تاکید کرد: باعنایت به تفاهم نامه ایی که بین این اداره کل و مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری تنظیم شده است به امید خداوند بتوانیم این موضوع را عملیاتی بکنیم.
محمدعلی مختاری رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری استان با تاکید بر اجرایی شدن این تفاهم نامه گفت:سیلی که در این چند روز اخیر رخ داد به طور قطع اگر بحث آبخیزداری در این مناطق صورت کافی انجام می گرفت حتما این اتفاق به این شکل ناگوار رخ نمی داد.
نبود منابع لازم برای اینگونه طرح ها و اجرایی نکردن طرح هایی همچون آبخیزداری باعث می شود که خسارات و هزینه های بسیار بالایی به استان و کشور تحمیل شود، چه بسا اگر همین هزینه ها در منابع طبیعی برای کارهای زیربنایی سرمایه گذاری می شد شاهد اتفاقات بی نظیری تاکنون بودیم.
حسین کمال زاده مدیرعامل مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری استان با اشاره به این موضوع که تفاهم نامه همکاری با اداره کل منابع طبیعی البرز مهم ترین کار انجام شده این مجمع تا به امروز بوده است افزود: باتوجه به سیلاب های فراوانی که در استان وارد مناطق مسکونی می شود و آسیب های بسیار به جا می گذارد،گروهی از مردم که فعالیت کار خیریه داشتند و دغدغه آن ها موضوع آب در استان بود و علاقه مند بودند که کاری در این حوزه انجام بشود که ماندگار بماند، وارد میدان شدند تا بازوی توانمندی برای منابع طبیعی و آبخیزداری استان باشند.
آبخیزداری نقش بسیار مهمی در حفاظت از منابع آب و خاک دارد و در شرایط فعلی که میزان نزولات جوی پایین است می تواند در تامین و ذخیره آب از طریق کاهش تبخیر و افزایش نفوذ آب به داخل زمین نقش قابل توجهی داشته باشد.
مشارکت مردمی و دستگاه های اجرایی جهت دستیابی به اهداف توسعه ای و مدیریت پایدار سرزمین یک ضرورت است که مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوانداری در این مسیر و نهادینه کردن آن می تواند نقش بسیار موثری ایفا نماید.
چند سالی است که مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوانداری البرز با هدف حفظ منابع آبی و خاکی استان البرز تشکیل شده است.
این مجمع با هدف هدایت کمک های مردمی و خیرین، جهت حفظ منابع آبی و منابع طبیعی استان تشکیل شده است.
استان البرز با توجه به شرایط و موقعیت خاص جهت حل مشکلات خود نیازمند مشارکت همگان بویژه سازمانهای مردم نهاد می باشد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.