تصویر
انعقاد تفاهم نامه همکاری بینمنابع طبیعی البرز و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
19 آبان 1401 - 12:57
2
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز از انعقاد تفاهم نامه همكاري بين اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به منظور استفاده بهينه از پتانسيل ها و ظرفيت هاي علمي_ پژوهشي خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز و پردیس و منابع طبیعی دانشگاه تهران به منظور استفاده بهینه از پتانسیل ها و ظرفیت های علمی_ پژوهشی خبر داد.

نشست مشترک مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با رئیس دانشکده منابع طبیعی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران روز شنبه مورخ بیست و پنجم مرداد ماه سالجاری در محل سالن این دانشکده با موضوع انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد برگزار گردید.
دکتر مهدی قربانی رئیس دانشکده منابع طبیعی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در این نشست، ضمن عرض خوشامدگویی به دکتر فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و هیئت همراه گفت: ارتباط دانشگاه و دستگاه های اجرایی امروزه ضرورتی غیر قابل انکار است و خوشبختانه عملکرد اداره کل منابع طبیعی استان در چند سال اخیر در موضوع ارتقاء اهداف سازمانی بسیار مطلوب بوده است .
وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ایجاد و توسعه همکاری های علمی -پژوهشی دانشکده و اداره کل با استفاده از کلیه منابع طرفین اعم از نیروی انسانی ، علمی ، فنی و بانکهای اطلاعاتی برشمرد .

قربانی در ادمه ابراز نمود : ارتباط بین دانشکده منابع طبیعی با اداره کل منابع طبیعی ، کلید پیشرفت و پیشبرد اهداف منابع طبیعی است که نیازمند تعامل و همفکری این دونهاد می باشد که خوشبختانه ارتباط بین این دو در سطح کشور بسیار مطلوب و ستودنی است .
وی افزود: دخیل کردن دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته منابع طبیعی در پروژه ها منابع طبیعی وآبخیزداری،مشارکت بیشتر دانشجویان در طرح های با اهمیت منابع طبیعی مانند جنگلکاری هایی که در سطح استان انجام می شود ، انگیزه مضاعف برای دانشجویان این رشته را ایجاد می نماید، که تاکنون این اداره کل بستر مناسب و تعامل لازم بدین منظور را فراهم نموده است .
حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این نشست گفت :با علم براینکه هر دو نهاد در جهت گسترش فعالیتهای پژوهشی و صیانت از منابع علمی تلاش می کنند لذا برقراری همکاری های تحقیقاتی ، تبادل افکار و استفاده از امکانات در چهارچوب همکاری های دوجانبه بین دونهاد باید بیشتر از گذشته به وقوع بپیوندد.
ایشان تعاملات بین دانشکده منابع طبیعی و مجموعه اجرایی منابع طبیعی با هدف همکاری جهت اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در تمام زمینه های علمی ،آموزشی و فناوری را بسیار ضروری و حائز اهمیت دانست .
ایشان در ادامه اضافه نمود : مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر این باور است که در برقراری این تعاملات همه جانبه موانع پیش روی اساتید و دانشجویان در ارتباط و تعامل با منابع طبیعی را از میان بردارد که در نتیجه مجموعه اجرایی منابع طبیعی استان در تمامی سطوح از نظریات و پیشنهادات دانشگاهیان بهره مند شود؛ و در همین راستا دانشجویان نیاز بیشتر و ملموس تر با امور اجرایی حفاظت از منابع طبیعی آشنا گردند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی فارغ التحصیلان رشته های منابع طبیعی و آبخیزداری ، یکی از محورهای مهم این تفاهم نامه که حاصل جلسات متعدد کارشناسی بین دو طرف بوده را آشنا نمودن دانشجویان رشته های مرتبط با پروژه ها ،اقدامات اجرایی و فنی مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری در قالب طی کردن دوره های کارورزی بطور دقیق و عملیاتی برشمرد.
حامد فرضی در پایان خاطر نشان کرد : انتظار ما از جامعه فرهیخته و علمی دانشگاهیان این است که در احصاء مشکلات و ارائه راه حل های مناسب و قابل اجرا در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری، مجموعه اجرایی را یاری نمایند تا روز به روز شاهد شکوفایی هر چه بیشتر منابع طبیعی و نیل به اهداف سازمانی باشیم.
لازم بذکر است که این تفاهم نامه به منظور استفاده بهینه از پتانسیل های و ظرفیت های علمی_ پژروهشی طرفین به مدت سه سال منعقد شده که در صورت موافقت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و دانشکده منابع طبیعی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی منابع طبیعی دانشگاه تهران قابل تمدید خواهد بود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.