انهدام باند ۸ نفره کلاهبرداری تلگرامی در کرج

جانشین انتظامی استان البرز گفت: ۸ نفر از اعضای باند ‏کلاهبرداری تلگرامی که با درج آگهی جعلی فروش گوشی تلفن همراه و لوازم خانگی در یک کانال تلگرامی از ۲۵۰ نفر از شهروندان مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمد نادربیگی عصر امروز _چهارشنبه دوم آبان_ در جمع اصحاب رسانه ضمن تاکید بر اینکه خرید و فروش در فضای مجازی بستری برای سودجویی گروهی تبدیل شده است، اظهار کرد: در همین راستا، به واسطه شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه صفحه‌ای در بستر پیام‌ رسان تلگرام اقدام به تبلیغ لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه با قیمت‌های مناسب کرده و پس از واریز وجوه کالایی برای ما ارسال نشده و اقدام به کلاهبرداری کرده است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مال‌باختگان پس از مشاهده آگهی فروش لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه یکی از کانال‌های تلگرامی با شخص آگهی دهنده تماس برقرار کرده و با توجه به درخواست فروشنده اقدام به واریز مبالغی به حساب وی می‌کنند ولی فروشنده نه تنها کالایی برای آن‌ها ارسال نمی‌کند بلکه پاسخگوی تماس‌های آنان نیز نبوده است.

جانشین انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این راستا مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند ۶ نفر از اعضای این باند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی آنان را در نقاط مختلف شهرستان کرج دستگیر کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ۲ نفر از همدستان این ۶ نفر کلاهبردار نیز که اقدام به تهیه تعدادی از کارت‌های بانکی به نام افراد بی سواد و معتادان متجاهر به منظور استفاده از عمل مجرمانه خود می‌کردند گفت: تا کنون ۲۵۰ نفر از قربانیان این پرونده شناسایی شده و ارزش کلاهبرداری صورت گرفته ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نادربیگی طی پیامی به شهروندان، یادآور شد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که در شبکه‌های هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب در این صفحات اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم قبل از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت طرف دیگر معامله هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند و حتماً هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌ روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر