تصویر
اهداف خانه صمت استان البرز در  اولین نشست هیات مدیره این خانه تشریح شد
14 تیر 1401 - 10:17
4
اولین نشست خانه صنعت معدن و تجارت استان البرز با حضور اعضای هیات مدیره در سالن جلسات این خانه برگزار شد .
ارسال توسط :
پ
پ

اولین نشست خانه صنعت معدن و تجارت استان البرز با حضور اعضای هیات مدیره در سالن جلسات این خانه برگزار شد .

رییس خانه صنعت معدن و تجارت استان البرز گفت: یکی از اهداف اساسی خانه‌های صمت، توسعه و افزایش سهم صنعت و معدن در تولید، اشتغال، درآمد سرانه با تلاش در جهت تقویت ارتقا فرهنگ کاری و خلق مزیت‌های نسبی برای رقابت‌پذیر شدن صادرات به منظور رفاه عمومی اهالی استان و مردم کشور است.
رضا رضایی افزود : مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی مختلف برای صاحبان صنایع و معادن و کارکنان به صورت گسترده با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی ، بازدیدهای علمی، دوره‌های کارآموزی، سمینار ،‌شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی،تسهیل گری برای بخش صنعت ، استفاده از پتانسیل و نوابغ صنعت البرز و کشور ، ساماندهی شهرک ها و رسیدگی به مشکلات آنان بخشی از اهداف خانه صمت است که هر کدام از اعضا بر اساس چارت سازمانی مسئولیت دارند.
وی افزود : واگذاری تصدی گری دولت در این حوزه به بخش خصوصی واگذار شده و با آمادگی که این خانه دارد می تواند با ارائه راهکار ها کمک حال صاحبان صنعت باشد .
رضایی ارتباط مؤثر و دائمی و تشکیل جلسات ادواری با انجمن‌های صنایع همگن استان در جهت ارتقا متقابل و تشویق و تقویت تشکل‌ها و تحقق مشارکت آن‌ها در برنامه‌های توسعه و و و مؤفقیت در دستیابی به اهداف را مهم بیان کرد و گفت : مطالعه و ارائه نظرات مشورتی چگونگی و نحوه واگذاری انواع تسهیلات مؤثر به طرح‌های صنعتی و معدنی برای ایجاد واحدهای جدید، رهایی از رکود، بهره‌برداری به موقع و توسعه از اهداف مهم خانه صنعت به شمار می آید .
رئیس خانه صمت البرز حضور و فعالیت در محل‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را یکی دیگر ازاهداف خانه صمت بر شمرد و گفت : همکاری نزدیک و مؤثر در کارگروه‌های استانداری، سازمان صنایع و معادن استان، سازمان ملی استاندارد ، سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی، مراکز جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی،‌ اتاق بازرگانی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و کلیه تشکل‌های فعال در زمینه صنعت ومعدن بسیار حائز اهمیت است .
وی افزود : در حال حاضر بر اساس سیاست‌های اقتصادی دولت در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مهم‌ترین وظیفه خانه صنعت، معدن و تجارت فراهم ساختن زمینه‌ی حضور توانمند بخش خصوصی درعرصه تولید و سرمایه‌گذاری و کاهش تصدی‌گری دولت درعرصه صنعت و تولید می‌باشد؛ که درصورت تحقق واقعی این امر چشم‌انداز بسیار روشن و موفقی برای بخش‌های تولیدی کشور قابل پیش‌بینی خواهد بود.
• در ادامه این جلسه مهدی کیهانی نایب رییس خانه صنعت معدن استان البرز و سایر اعضای هیات مدیره این خانه آقایان منصوری ، رنجبر ، رجبی ، مهدی زاده تهرانی ، حسینی ، زبردست ، محبت ، رضوی و خانم ملکی به بیان نقطه نظرات خود در بخش های ذیل پرداختند.

کمک به توسعه اشتغال پایدار در بخش صنعت و معدن
• دفاع از حقوق صنعت‌گران ومعدن‌کاران در مراجع قانون‌گذاری و اجرایی کشور
• ایجاد تسهیلات و تشویق آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی که مهم‌ترین عامل توسعه کشور و ایجاد اشتغال‌های مفید و پایدار در کشور خواهد بود.

• تلاش در جهت رفع موانع تولید و افزایش روز افزون تولیدات صنعتی و معدنی به منظور کاستن از حجم واردات و افزایش صادرات غیر نفتی کشور
به عهده گرفتن وظایف اجرایی وبخش‌های صنعت و معدن و کاستن از مسئولیت‌های اجرایی سازمان‌های دولتی به منظور افزایش توان دولت در هدایت و نظارت و حمایت از بخش‌های تولیدی

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.