تصویر
اهمیت بازرسی و چک لسیت ضروری تعمیر و نگه داری خودرو
03 مهر 1403 - 17:27
شناسه : 1272033
1

رپورتاژآگهی اهمیت بازرسی و چک لسیت ضروری تعمیر و نگه داری خودرو هر شرکتی باید ایمنی جاده ها را جدی بگیرد و روش های مختلفی را به کار گیرد تا اطمینان حاصل شود که رانندگان می توانند با خیال راحت به مقصد برسند. بررسی های روزانه قبل از استفاده خودرو نباید صرفاً برای انطباق انجام […]

ارسال توسط :
پ
پ

رپورتاژآگهی

اهمیت بازرسی و چک لسیت ضروری تعمیر و نگه داری خودرو

هر شرکتی باید ایمنی جاده ها را جدی بگیرد و روش های مختلفی را به کار گیرد تا اطمینان حاصل شود که رانندگان می توانند با خیال راحت به مقصد برسند. بررسی های روزانه قبل از استفاده خودرو نباید صرفاً برای انطباق انجام شود. آنها یک راه موثر و ساده برای تشخیص عیوب و مشکلات بالقوه خطرناک قبل از سوار شدن وسایل نقلیه به جاده هستند.

فروشگاه نوبخت فعال در زمینه انواع پیچ و ه پژو – انواع پیچ و مهره پراید – انواع خار پژو و … را به صورت عمده و جزئی در سرتاسر ایران به فروش میرساند

این فروشگاه تمامی اجناس خود را تضمین کیفیت و قیمت میکند تا مشتریان از خرید خود رضایت کامل را داشته باشند.

برای خرید پیچ رام پراید کلیک کنید

با چک لیست بازرسی خودرو ، سیستمی از بازرسی های معمول روزانه در اختیار خواهید داشت تا مطمئن شوید که وسایل نقلیه شما ایمن، در شرایط کار خوب و مناسب برای استفاده در ابتدای هر شیفت کاری هستند:

  • هزینه کمتر برای بنزین: در صورت وجود مشکلاتی که باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می شود، ممکن است وسیله نقلیه شما با هزینه بیشتری کار کند. بررسی های روزانه پیش از استفاده خودرو به شما کمک می کند تا آن مسائل را شناسایی کنید.
  • پایین نگه داشتن هزینه های بیمه کار با خودروی معیوب خطرناک است و می تواند منجر به آسیب جدی یا مرگ شود. شرکت ها باید از بازرسی ایمنی روزانه قبل از استفاده، استفاده کنند تا رانندگان خود را از کارکرد وسایل نقلیه معیوب دور نگه دارند، میزان حوادث ناشی از آسیب در محل کار را کاهش دهند و از پرداخت حق بیمه بیشتر اجتناب کنند .
  • افزایش عمر وسایل نقلیه شما: وسایل نقلیه ای که به طور منظم و کافی نگهداری و بررسی می شوند که در شرایط کار بهینه هستند، عمر طولانی تری دارند. بازرسی هزینه های تعمیر و تعویض را کاهش می دهد، ارزش وسایل نقلیه شما را به حداکثر می رساند و عمر آنها را افزایش می دهد.
  • نگهداری پیشگیرانه: ما نمی توانیم به اندازه کافی بر اهمیت نگهداری پیشگیرانه تاکید کنیم. اولین مزیت قابل توجه نگهداری پیشگیرانه، جلوگیری از تبدیل مشکلات کوچک به مشکلات بزرگتر (و پرهزینه تر) است. در غیر این صورت، خودروها ممکن است تا حدی غیر قابل تعمیر آسیب ببینند. توجه به وسایل نقلیه خود که به آنها نیاز دارند نیز به کاهش زمان توقف آنها کمک می کند. به جای نشستن یک وسیله نقلیه در گاراژ، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه تضمین می کند که خدمات آن را به حداکثر می رسانید.

برای خرید پیچ چرخ پراید کلیک کنید.

چک لیست تعمیر و نگهداری ماشین

شما ویا یک مکانیک مورد اعتماد باید هر ۳ تا ۶ ماه یکبار خودروی خود را بررسی کنید. این شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

  • بازرسی چشمی تسمه ها و شیلنگ ها
  • به دنبال زنگ زدگی و نشانه های سایش
  • چک کردن فشار تایر و عمق آج
  • بررسی سطح مایعات
  • بررسی برف پاک کن ها

پیچ چرخ پراید فروشگاه لوازم یدکی نوبخت

خدمات کوتاه مدت تعمیر و نگهداری خودرو

تعویض روغن

روغن دو نقش اصلی را در موتور شما ایفا می کند. اول، به عنوان یک روان کننده عمل می کند و اطمینان می دهد که تمام قسمت های موتور شما به خوبی کار می کنند. دوم، به عنوان یک عامل خنک کننده عمل می کند و به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور کمک می کند.

روغن در طول زمان به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما، رطوبت و هوا کمتر اثر می کند. در نهایت روغن اکسید شده و غلیظ می شود و به لجن خطرناک تبدیل می شود. تعویض منظم روغن از آسیب دیدن موتور جلوگیری می کند. برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور، تعویض منظم روغن ضروری است.

نیاز به تعویض روغن بسته به نوع وسیله نقلیه شما، میزان رانندگی، سبک رانندگی، عوامل آب و هوا و مسافت پیموده شده خودرو متفاوت است. اکثر وسایل نقلیه مدرن که از روغن مصنوعی یا روغن ترکیبی مصنوعی استفاده می کنند، ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ مایل یا ۶ تا ۱۲ ماه بین تعویض روغن طی می کنند.

  • فیلترها

فیلتر هوای جدید به معنای واقعی کلمه یک نفس تازه است! فیلتر هوای موتور از ورود کثیفی و زباله به داخل موتور شما جلوگیری می کند. وقتی فیلتر مسدود می شود، موتور شما مصرف سوخت کمتری دارد، عملکرد کمتری دارد و آلاینده های مضر بیشتری تولید می کند.

وسیله نقلیه شما همچنین دارای یک فیلتر هوای کابین است که هوای تنفسی شما و مسافرانتان را تازه نگه می دارد. فیلتر هوای کابین تمیز نیز عملکرد بخاری و تهویه مطبوع شما را بهبود می بخشد.

فیلترهای هوای موتور و کابین معمولاً هر ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ مایل یا یک بار در سال باید تعویض شوند . اگر به طور منظم در مناطق آلوده یا در جاده های خاکی/خاکی رانندگی می کنید، باید فیلترهای خود را بیشتر تعویض کنید.

خار سوسکی پژو فروشگاه لوازم یدکی نوبخت

خدمات تعمیر و نگهداری طولانی مدت خودرو

  • ترمز

لنت ها و روتورهای ترمز باید هر ۲۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ مایل تعویض شوند . علائمی که نشان می دهد ترمزهای شما باید تعویض شوند عبارتند از

  • صداهای خراش یا ساییدن
  • برای توقف خودرو، ترمز را با شدت بیشتری فشار دهید
  • کشیدن به یک طرف هنگام ترمزگیری
  • لرزش هنگام فشار دادن پدال ترمز
  • لنت های ترمز در اندازه یا کمتر از ۳/۳۲ اینچ
  • باتری

باتری‌های خودرو دارای طول عمر محدودی هستند که معمولاً بین ۳ تا ۵ سال دوام می آورند.قرار گرفتن در معرض دماهای شدید و شرایط رانندگی باعث کاهش عمر باتری ماشین شما می شود.

برای جلوگیری از خرابی غیرمنتظره باتری، باتری خود را در طول تعمیر و نگهداری معمول خودرو هر ۷۵۰۰ مایل بازرسی و آزمایش کنید . حداقل هر ۵ سال یکبار آن را تعویض کنید.

  • تسمه تایم و تسمه سرپانتین

تسمه تایم شما تمام قسمت های متحرک موتور شما را همگام می کند. اگر تسمه تایم فرسوده پاره شود، موتور از کار می‌افتد و خطر آسیب به سوپاپ‌ها، میل بادامک، سیلندر و پیستون‌ها وجود دارد.

تسمه سرپانتین که تسمه محرک نیز نامیده می شود، لوازم جانبی مانند کمپرسور تهویه مطبوع، پمپ آب، پمپ فرمان برق و دینام را اجرا می کند. اگر خراب شود، تمام آن اجزا از کار خواهند افتاد.

اکثر تولید کنندگان توصیه می کنند که آنها را در حدود ۶۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ مایل جایگزین کنید .

تعمیر و نگهداری منظم خودرو به مکانیک شما کمک می کند تا تعمیرات مورد نیاز را زودتر انجام دهد، در هزینه شما صرفه جویی می کند و از گیر افتادن شما در کنار جاده جلوگیری می کند. اجزای دیگری که ممکن است به صورت موردی نیاز به سرویس داشته باشند عبارتند از

  • شوک ها و پایه ها
  • سیستم های اگزوز
  • خدمات میل سوپاپ
  • سیستم های سوخت
  • سیستم های احتراق و راه اندازی
  • لوازم جانبی خودرو

برای خرید خار سوسکی پژو کلیک کنید

سخن پایانی:

ماشین شما یکی از گران ترین و مهم ترین چیزهایی است که دارید.مراقبت منظم از خودرو باعث می شود خودروی شما در مسافت های طولانی به آرامی کار کند. همگام شدن با تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده ارزان نیست، اما از تعمیرات مکانیکی گران قیمت جلوگیری می کند و عملکرد خودروی شما را بهبود می بخشد. به علاوه، زمانی که آماده فروش یا معامله خودروی خود هستید، داشتن سوابق خدمات دقیق می تواند ارزش خودروی شما را افزایش دهد.

دنیای خودرو

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.