پ
پ

رئیس گفت: در طرح ساماندهی تبلیغات شهری صرفاً بدنبال درآمد زایی برای شهرداری نیستیم بلکه الویت در استاندارد سازی سیما منظر شهری،اصلاح نابسامانی، ارتقای کیفیت های بصری و تامین آرامش روانی در شهر و شهروندان فهیم است.

با بیان اینکه در سال های گذشته نابسامانی عمده در وضعیت تابلوهای تبلیغاتی، سیما و منظر شهر را پریشان و در هم ریخته کرده است، تهیه طرح ساماندهی تبلیغات شهری و ارائه و بررسی آن در کمیسیون مربوطه را با هدف اصلاح این آسیب ها عنوان کرد.
چپردار با اشاره به اینکه در شورای پنجم آیین نامه تبلیغات محیطی در بخش اصناف بیشتر بر اساس تیپ کشوری تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در بیشتر شهرها با توجه به شرایط خاص هر شهر، تغییراتی در آیین نامه اعمال می شود که ما نیز ناگزیر از بروزرسانی آیین نامه مذکور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی در اختیار دستگاه ها و نهادهای مختلف قرار گرفته و این در حالی است که برخی از این موارد فاقد هرگونه قرارداد یا حتی شناسنامه بوده و در اکران اغلب آنها نیز رعایت استاندارد و جانمایی انجام نشده است.
رئیس شورای تاکید کرد: خواسته ما در قالب این طرح، استانداردسازی و جانمایی جدید تابلوهاست تا در سایه این الویت سایر مشکلات موجود از جمله شناسنامه دار کردن تابلوها و تثبیت درآمد های پایدار در مدیریت شهری را نیز احصاء نماییم.
چپردار، وجود این نابسامانی های تبلیغاتی را در شرایطی عنوان کرد که شهر کرج به دلیل قرارگیری در محل تردد ۱۳ استان کشور از ظرفیت های بی شماری در زمینه تبلیغات شهری از مزیت های گردشگری نیز برخوردار است.
به گفته این مسئول، با ساماندهی تبلیغات شهری در مبادی ورودی، حاشیه اتوبان تهران،کرج،قزوین و داخل شهر، علاوه بر آرامش بصری و روانی بیشتر برای شهروندان، امکان ایجاد جاذبه بیشتر برای جذب سرمایه گذاری و گردشگری در کنار معرفی مشاهیر،تولیدات،مکان ها و چهره های شاخص شهر و استان نیز فراهم خواهد شد.
رئیس شورای شهر کرج، با بیان اینکه تبلیغات شهری در دو بخش عمده قابل تعریف است، ادامه داد: یک بخش تبلیغات محیطی صنوف و بخش دیگر تبلیغات محیطی است که در بخش اول بدنبال درآمد زایی نیستیم ولیکن بخش دوم که غالباً در اختیار نهادها و سازمان ها قرار دارد میتواند با نگاه ساماندهی و امکان ایجاد درآمد های پایدار مورد بازنگری و بروز رسانی واقع گردد.
به گفته چپردار، بخش مختصری از این تبلیغات نیز در اختیار شهرداری است که در حوزه های تجاری و مورد استفاده قرار می گیرد.
وی، یکی از اهداف این طرح را جلوگیری شهرداری از انجام هر گونه تبلیغات خارج از استانداردهای مندرج در آیین نامه فعالیت های تبلیغاتی عنوان کرد.
وی در تشریح طرح ارائه شده اذعان کرد: این طرح در چهار فصل تهیه شده که فصل نخست آن به تعریف مفاهیمی چون سازه ها، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اختصاص دارد.
در فصل دوم طرح، ضوابط نصب تابلوها بر اساس آیین نامه تبلیغات محیطی تعیین شده است.
چپردار، فصل سوم طرح را مربوط به ساماندهی تابلوها عنوان و تاکید کرد: بررسی تعداد و تثبیت متولیان این تابلوها از مزایای این طرح است.
وی بیان کرد: به منظور دریافت این اطلاعات مکاتباتی با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر و نهادهای بالا دستی استان انجام گرفته که بر اساس آن جانمایی تمامی تابلوهای سطح شهر با رعایت اصول فنی،مدیریتی و امنیتی ملحوظ می گردد.
این مسئول تصریح کرد: احصاء آمار واقعی تابلوها که در سطح شهر مورد بهره واقع شده نیازمند بررسی و نظارت بیشتر است چرا که در اغلب مناطق به مرور تعدادی تابلوی تبلیغاتی اضافه می شود که قرارداد یا مجوز حقوقی برخی روشن و شفاف نیست.
وی به برگزاری نشست های مشترک و نامه نگاری با نهادهایی که تاکنون به طور مستقیم از این تابلوها بهره برداری کرده اند اشاره کرد و افزود: کمیته اصلی و ترکیب آن در کمیسیون سلامت،محیط زیست و به تصویب رسیده و مذاکراتی برای تهیه مقدمات اجرای طرح انجام شده و امیدواریم با تصویب نهایی طرح در کمیسیون و ارائه به صحن شورا، مسیر همواری را برای تحقق اهداف طرح، پیش رو داشته باشیم.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر