مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: اولیا شرکای اصلی مدارس استان هستند که در شرایط لازم همگام با اهداف تعلیم و تربیت به منظور رشد کیفی فعالیت های آموزشی ، تربیتی و مهارتی در بین آینده سازان کشور حرکت می کنند.
" علی حجرگشت " در دیدار با تعدادی از نمایندگان اولیای مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ کرج و فردیس افزود: انجمن اولیا و مربیان با هدف مشارکت حداکثری اولیا در تحول بخشی به مدارس شکل می گیرد تا بتوان از ظرفیت اولیا برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در خانه دوم دانش آموزان بهره گرفت.
وی نقش انجمن اولیا و مربیان مدارس را در موفقیت امر تعلیم و تربیت دانش آموزان بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ساز و کار انجمن اولیا و مربیان این است که حق مشارکت خانوادهها در مدارس مشخص شود تا بتوانند در مرحله اجرا تا نظارت این نقش خود را به نمایش بگذارند.
وی بیان کرد: گفتمان سازی حول محور همکاری اولیا و مربیان از اساسی ترین نیازهای امروز جامعه است و براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آیین نامه اجرایی مدارس، نقش اولیا و مربیان در تقویت و عملیاتی کردن این ارتباط موثر است.
حجرگشت یادآورشد: باید این گفتمان در سطح جامعه افزایش یابد و در جامعه تعلیم و تربیت با همکاری این دو اصل به سمت پیشرفت سوق داده شود.
وی حضور اولیای دانش آموزان در قالب انجمن اولیا و مربیان را بسیار مغتنم برشمرد و اضافه کرد: این حضور بیانگر این است که اولیا برای تعلیم و تربیت فرزندان خود ارزش قائل هستند و این حضور باید همراه با تداوم و اغنا سازی باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: اهداف آموزش و پرورش زمانی محقق می شود که به عوامل موثر در شاخصه های تربیتی در خانه و مدرسه توجه شود.
وی عنوان کرد: کیفیت بخشی برنامه های انجمن اولیا و مربیان در مدارس در سایه افزایش اعتماد سازی محقق می شود که این مهم نیاز به پای کاربودن همه مدیران مدارس استان دارد.
حجرگشت تاکید کرد: در زیست بوم جدید و پسا کرونا مسوولیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار سنگین تراست پس باید برنامه های آن هدفمند و همراه با تعامل هرچه بیشتربین خانه و مدرسه باشد.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید