پ
پ

یک کارآفرین گفت: در حال حاضر کشوری مثل روسیه با ۲۰ میلیون مسلمان می‌تواند بازار خوبی برای تجار ایرانی باشد و البته کشورهای آفریقایی نیز ظرفیت خوبی برای صادرات دارند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان البرز، نجمه کربلایی در اولین کارگاه مجازی کافه کارآفرینی که با محوریت ویژگی‌های یک کارآفرین برگزار شد؛ اظهار کرد: برای اینکه یک کارآفرین بتواند از مرحله ایده تا اجرای طرح خود به خوبی پیش برود در مرحله اول باید شناخت دقیقی از علایق، امکانات و ابزاری که او را به سمت اجرایی شدن ایده‌ها هدایت می‌کند داشته باشد.
وی ادامه داد: یک کارآفرین برای اینکه بتواند ایده خود را عملیاتی کند باید جرئت و جسارت ریسک داشتن داشته باشد و این ریسک پذیری را با چاشنی خلاقیت مخلوط کند تا بتواند به موفقیت برسد.
وی توضیح داد: متاسفانه در کشور ما بخشی از زنجیره کارآفرینی پاره شده و کارآفرینان اغلب در اتصال به بازار و فروش با مشکل مواجه هستند.
مشاور عالی شرکت ماهان توسعه آیریک افزود: کارآفرینی در شرایط موجود موفق می‌شود که نترسد و بتواند بخش پاره شده این زنجیر را گره بزند.
وی با اشاره به اینکه یک کارآفرین واقعی از ریسک کردن نمی‌ترسد، گفت: حتی در حساب شده‌ترین طرح‌ و ایده‌ها مقداری ریسک وجود دارد ولی مهم این است که فرد بتواند به درک درستی از میزان ریسک برسد و از اینکه زمین بخورد و بلند شود نترسد.
وی تاکید کرد: وقتی امکان این وجود دارد که بعد از هر زمین خوردن دوباره و دوباره بلند شد؛ پس کسی موفق می‌شود که کار کردن و زمین خوردن را بر حفظ امنیت و شرایط و پایدار و بدون ریسک ترجیح دهد.
کربلایی افزود: برای اینکه بتوانیم کارآفرین موفقی باشیم باید تهدیدها را برطرف کنیم و بحران‌ها را پشت سر بگذاریم و سعی کنیم تفکر توسعه یافته را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در مسیر کارآفرینی باید خودمحور بودن و منیت را کنار گذاشت، توضیح داد: یک کارآفرین لزوما در همه رشته‌ها تبحر ندارد بنابراین باید از تخصص و تجربه دیگران استفاده کند و پذیرای راهنمایی‌های دیگران باشد.
وی اظهار کرد: تیم سازی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند فرد را تا اجرای ایده و طرحی که در ذهن دارد یاری کند.
به این ترتیب که یک کارآفرین باید از داشته‌های دیگران استفاده کند تا بتواند به اهدافی که دارد برسد.
مشاور عالی شرکت ماهان آیریک با گلایه از اینکه در ایران عده کمی هستند که به کار تیمی اعتقاد دارند؛ افزود: بدون شک هیچ کس به تنهایی از پس حل مشکلات و بحران‌های پیش رو برنمی آید و انرژی جمعی همیشه نتیجه بهتری داشته است.
وی ادامه داد: در کار تیمی صداقت و درستی حرف اول را می زند و نباید فراموش کنیم آنچه برای خود می خواهیم برای دیگران هم متصور شویم.
وی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات تجار ایرانی در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: متاسفانه برای بسیاری از تجار ایرانی شرکت در نمایشگاه‌های خارجی چیزی جز ضرر نیست چون اغلب آنها به زبان‌های دیگر مسلط نیستند؛ روش‌های به روز تبلیغات را نمی‌دانند و نمی توانند بازار خوبی برای محصولات خود پیدا کنند.
وی تاکید کرد: ارتباط گیری با تجار دیگر کشورها نقش مهمی در یافتن بازار فروش دارد بنابراین در مرحله اول کسی که می خواهد در بازار سایر کشورها سهمی داشته باشد باید زبان دیگری بیاموزد یا از مترجمان مسلط استفاده کند و بعد از آن روش‌های درست تبلیغات را فرابگیرد.
وی توضیح داد: البته برای اینکه ایران بتواند جای خود را در بازارهای جهانی باز کند باید حضوری فعال در نمایشگاه‌های دائمی داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر کشوری مثل روسیه با ۲۰ میلیون مسلمان می تواند بازار خوبی برای تجار ایرانی باشد و البته کشورهای آفریقایی نیز ظرفیت خوبی برای صادرات دارند.
کربلایی تاکید کرد: یک کارآفرین می‌تواند با شناسایی بازار بکر سایر کشورها هم باعث ارزآوری شود و هم برای عده زیادی اشتغال ایجاد کند.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر