اولین وظیفه ما تبعیت از ولی امر مسلمین است
  • خرداد ۲۴, ۱۴۰۲ ساعت: 16:11
  • شناسه : 564716
    3
    فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای پایگاه بسیج امام خمینی (ره) اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تأکید بر ضرورت حفاظت و حراست از دستاوردها و تلاش‌هایی که از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا به امروز صورت گرفته است، گفت: اولین وظیفه ما تبعیت از ولی امر مسلمین است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ


    فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای پایگاه بسیج امام خمینی (ره) با تأکید بر ضرورت حفاظت و حراست از دستاوردها و تلاش‌هایی که از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا به امروز صورت گرفته است، گفت: اولین وظیفه ما تبعیت از ولی امر مسلمین است.

    فریبرز خزائی در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای پایگاه بسیج امام خمینی (ره) اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن گرامیداشت و یاد و خاطره شهدا و قدردانی از زحمات مدیرکل و کارکنان بنیاد این استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی و مکتب امام راحل را نقشه راه پرامید ملت ایران می‌دانند، ادامه داد: مکتب امام خمینی (ره)، همان مکتب اسلام ناب محمدی است که ایشان حرکت خود را بر اساس آن آغاز کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در طول این سال‌ها بااقتدار و قوت تمام، در این مسیر درخشیده‌اند که ما نباید از حضور تأثیرگذار ایشان غافل شویم.
    فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در گردنه‌ها و شرایطی که می‌توانست انقلاب اسلامی را تهدید کند، مقام معظم رهبری با تدابیر هدفمند و عقلانیت در تصمیم‌ها توانسته‌اند تا امروز کشور را هدایت کنند.
    امروز ما که در بین نیروهای ارزشی و در مجموعه‌ای نهادی فعالیت و تلاش کرده و بخش عمده‌ای از ساعات عمر خود را در اینجا زندگی می‌کنیم، باید به وظایف خود واقف باشیم.

    اولین وظیفه ما تبعیت از ولی امر مسلمین است
    سرهنگ خزائی با تأکید بر ضرورت حفاظت و حراست از دستاوردها و تلاش‌هایی که از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا به امروز صورت گرفته است، عنوان کرد: اولین وظیفه ما تبعیت از ولی امر مسلمین است.
    گاهی از این موضوع متعجب می‌شوم که برخی افرادی که داعیه نیروهای ارزشی و انقلابی دارند، سخنرانی‌های مقام معظم رهبری را فقط به چشم سخنرانی می‌بینند، در صورتی که تک تک سخنرانی‌های ایشان حکایت از اشراف دقیق و دستورالعمل اجرایی دارد.
    وی مطرح کرد: همه ما باید به‌عنوان مدیران، معاونان و همکارانی که در این مجموعه با خانواده‌های عظیم شهدا و ایثارگران در ارتباط هستیم، سخنان رهبری را به‌عنوان دستورالعمل ببینیم.
    در دوران دفاع مقدس، تمام تلاش رزمندگان بر گمنامی بود.
    امروز هم اگر از تفکر بسیجی صحبت می‌کنیم، منظور همان گمنامی با نگاه و هدف خدمت به مردم است.
    باید بدانیم که عمر کاری ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌سرعت در حال گذر است، بنابراین باید از هر فرصتی برای خدمتگزاری استفاده کنیم.
    فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران، اصلی‌ترین مبانی که در نگاه امام خمینی (ره) وجود داشت و مبنای حرکت ایشان بود را اعتقاد عملی به اسلام ناب محمدی دانست و بیان کرد: اسلام ناب، ظلم‌ستیز و مدافع حقوق مظلومان و افرادی است که تحت ظلم واقع می‌شوند که مبانی این نگاه در آموزه‌های دینی ما به‌وفور وجود دارد.
    در مقابل اسلام ناب، امام خمینی (ره) شاخصه‌های اسلام آمریکایی را نیز تعریف کرده‌اند.
    ضرورت حراست از اصول و دستاوردهای امام راحل سرهنگ خزائی اضافه کرد: اسلام آمریکایی، زیر بار ظلم رفتن و کدخدا را دیدن و .
    .
    .
    بوده و بیشتر نگاه به تأمین آلاف و الوف است و درعین‌حال نیز اسم اسلام روی آن قرار دارد؛ مانند بسیاری از کشورهایی که حاضر هستند دشمنان بشریت و اسلام به آن‌ها کرنش کنند اما حکومت و مطامع دنیوی آن‌ها باقی بماند.
    بنا به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام، اوجب واجبات است، دیگر وظیفه ما در مسیر خدمتگزاری، حراست از اصول و دستاوردهای امام راحل است.
    وی اذعان کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند این نظام را به زمین بزنند که البته این آرزو را به گور خواهند برد اما اگر این اتفاق بیفتد، مبانی و ریشه تفکر دینی را از بین می‌برند و از این موضع کوتاه نخواهند آمد.
    از سوی دیگر، وظیفه ایمان و امید بخشیدن به نسلی که به آن‌ها کار می‌کنیم را بر عهده‌داریم.
    افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، حتماً با مشکلی مواجه هستند، بنابراین ما باید همه وجود و توان خود را بکار گیریم تا مشکل آن‌ها مرتفع شود؛ این موضوع ارزشمند و ماندگار بوده و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.
    فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران بابیان اینکه عمر مسئولیت ما به‌سرعت سپری می‌شود، بنابراین باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که جای هیچ افسوس و ای کاشی باقی نماند، به نقش مقام معظم رهبری در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: معادلات جهانی با فرمایشات ایشان جابجا می‌شوند؛ جالب است که پوتین که ازنظر اعتقادی با ما تفاوت دارد، می‌گوید: سخنرانی‌های رهبر انقلاب را برایم ترجمه می‌کنند و در اختیارم قرار می‌دهند.

    اصل امروز، توجه به مسائل است
    سرهنگ خزائی با اشاره به اینکه عده‌ای از افراد حقیر به‌جای انسجام‌بخشی و امیدبخشی به جامعه، به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند، اظهار کرد: در روزگاری پخش‌شده از تلویزیون ما، دائما مأیوس کننده بود اما امروز بیشتر اخبار مسرت‌بخش هستند.
    با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اصل امروز توجه به مسائل اقتصادی است، به دلیل فشار درونی و بیرونی در حوزه اقتصادی، مباحث و مسائل بزرگی که در تاریخ ملت ما بی‌سابقه هستند، دیده نمی‌شوند.
    وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه انقلاب ما انفجار نور بود، بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به آمریکایی‌ها فرمود: جاهایی که شما فکر نمی‌کنید، ما در کمین شما هستیم.
    گاهی اوقات داشته‌ها، توانمندی‌ها و اقتداری که امروز در کشور ما و محیط منطقه‌ای وجود دارد و نقش استراتژیکی که ایران ایفا می‌کند، به دلایل مسائل حاشیه‌ای در درون نظام جمهوری اسلامی مورد غفلت واقع می‌شوند.
    رمز این موفقیت و گشایش از کار، گوش فرادادن به فرمایشات رهبری است.

    سرهنگ خرائی تأکید کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نیروهای ارزشی و انقلابی در جامعه باید به‌کار تشکیلاتی و شبکه‌سازی بپردازند.
    امروز در مقابل ما، کشورهای دشمن ما، یک شبکه‌سازی قوی دارند و در حوزه زنان به فعالیت مشغول هستند اما ما گاهی از این موضوع غفلت می‌ورزیم و مسئولین ما در خواب به سر می‌برند.
    سردمدار تفکر فمینیستی در پروژه نفوذ غربی‌ها در بحث خانواده می‌گوید: باید خانواده ایرانی مسلمان را به لجن بکشیم تا بتوانیم بر آن‌ها مسلط شویم.

    عده‌ای با تفکر دینی، در حال شبکه‌سازی در حوزه بانوان هستند
    فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: از سوی دشمن، اقداماتی در حوزه بانوان در حال انجام است و برای عادی انگاری برخی رفتارها، گاها روزانه بین ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان به افراد پرداخت می‌کنند تا نمادی را در جامعه ما رواج دهند.
    این ساده‌انگارانه است که بگوییم این افراد حواسشان نیست و رفتارشان از روی جهالت است.
    بله عده‌ای جاهل هستند اما کسی که این جریان را دنبال می‌کند، با یک شیب ملایم تأثیر می‌پذیرد و تأثیر می‌گذارد.
    وی اظهار کرد: معنویت افزایی در جامعه دینی موجب ارتقای محیط خانواده می‌شود و این امر به ارتقای محیط اجتماع و به‌تبع آن اداره ما می‌انجامد اما مشاهده می‌کنیم که با تفکر دینی، در حال شبکه‌سازی در خصوص همین موضوع هستند.
    مردم و بانوان کشور ما متدین هستند اما عده‌ای به‌راحتی با ذهن افراد بازی می‌کنند.
    با توجه به اینکه بانوان ما در محیط‌های اداری، بسیار فهیم و دارای خرد هستند، اگر می‌خواهیم طرح و ایده‌ای را اجرا کنیم، باید خود را جای همکاران قرار دهیم.

    فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه اسلام فقط به بانوان توصیه نمی‌کند و آقایان را نیز به رعایت برخی موارد فرامی‌خواند، مطرح کرد: پوشش بانوان باحجاب چون بر اساس مبانی دینی و فطری است، نوعی جهاد به شمار می‌رود و ترویج این تفکر و موضوع توسط خانم‌ها بسیار مؤثر است؛ البته گاهی در برخی مواقع، کلام یک خانم نافذتر و مؤثرتر و در برخی مواقع نیز کلام آقا تأثیرگذارتر است.

    گوشی تلفن هوشمند، یکی از تهدیدات جدی خانواده‌ها
    سرهنگ خزائی یکی از تهدیدات جدی خانواده‌ها در عصر کنونی را گوشی‌های تلفن هوشمند دانست و عنوان کرد: چگونه است که ما به فرزندان خود اجازه نمی‌دهیم به‌تنهایی در کوچه و منزل همسایه حضور پیدا کنند اما آن‌ها را در فضایی بسیار خطرناک که مطالبی در هر زمینه و عرصه‌ای در آن به‌وفور یافت می‌شود، رها می‌کنیم؟ گاها در میهمانی‌ها، والدین برای آرام شدن فرزند خود، در راحت‌ترین شکل ممکن، گوشی هوشمند را در اختیار او قرار می‌دهند.
    وی بابیان اینکه بسیجی بودن فقط به داشتن پرونده و کارت و گزارش دادن نیست، بلکه ما باید در برابر ارباب‌رجوع، خوش‌رو باشیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری تحول را یکی از ضرورت‌های همیشگی کشور ما عنوان کردند؛ تحول باید در حوزه‌هایی صورت گرفت که در آن‌ها ضعف داریم.
    در بخش اداری نیازمند تحول هستیم؛ برخی همکاران می‌توانند در انجام امور اجرایی، با استفاده از تکنولوژی‌های روز، کار را ارتقا دهند.
    فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان کرد: تحول و بهره‌مندی از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز می‌تواند منجر به خدمت‌رسانی و پاسخگویی ما به جامعه مخاطبان با کمترین هزینه و زحمت شود.
    در حوزه دانش‌آموزی شهدای بسیاری داریم که باید برای آشنایی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی با آن‌ها تلاش کنیم.
    همچنین باید تفکر بسیج را همه‌گیر کنیم؛ لباس بسیج بی‌شک برای ما ارزشمند است اما تفکر آن اهمیت بیشتری دارد.

    سرهنگ خزائی مطرح کرد: به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی، در دوران دفاع مقدس، فرهنگ رایج ما برادر بود و در دوران دفاع مقدس، رزمندگان در خدمت‌رسانی، ایثار و ازخودگذشتگی پیش‌قدم می‌شدند.
    اگر امروز نیز این فرهنگ را در ادارات و سازمان‌ها زنده نگهداریم، فکر می‌کنم آنچه که مقام معظم رهبری از ما و شما درخواست دارند، محقق می‌شود؛ این تذکر را ابتدا به خودم و سپس به همکارانم می‌دهم.

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر