تصویر
اکران فیلم های جشنواره بین المللی «حوا» از فردا در البرز آغاز می شود
19 تیر 1402 - 10:26
1
معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اکران فیلم های نخستین جشنواره بین المللی «حوا» از فردا سه شنبه در پردیس سینمایی مجتمع تجاری تفریحی اکومال واقع در منطقه رزکان نو این استان آغاز می شود.
ارسال توسط :
پ
پ


معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری ا گفت: اکران فیلم های نخستین جشنواره بین المللی «حوا» از فردا سه شنبه در پردیس سینمایی مجتمع تجاری تفریحی اکومال واقع در منطقه رزکان نو این استان آغاز می شود.

«سید محمود سرباز» افزود: رویکرد اصلی برگزاری جشنواره بین المللی حوا حمایت از خانواده، لزوم شناساندن تصویر زن، بازنمایی زن مسلمان در سینمای ایران و جهان و پرداختن به زن عفیف است ضمن اینکه این جشنواره به منظور تقویت جریان گفتمان‌ - رسانه‌ای خانواده محور به عنوان یک گفتمان جهان شمول و فراگیر در سطح دنیا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد برگزار شده است.

وی اظهار کرد: جشنواره در ۲ بخش ملی و بین‌المللی و در قالب‌ فیلم‌های بلند داستانی، فیلم‌های کوتاه داستانی و فیلم‌های‌مستند میزبان آثاری با محوریت مباحث و موضوعات زنان و خانواده است.

وی گفت: اکران فیلم های جشنواره حوا در استان البرز در قالب ۳ باکس فیلم کوتاه و ۶ باکس فیلم مستند و همچنین ۶ فیلم بلند در چهار سانس در نظر گرفته شده است.
سرباز تصریح کرد: باکس یک فیلم های کوتاه داستانی شامل «اتاق عقد»، «باشه برای فردا»، «وضعیت اورژانسی»، «یک به توان بی نهایت» و «نشنیدن» ، باکس ۲ فیلم های کوتاه داستانی شامل «لیلا»، «محافظ مادرم»، «مرگ پروانه»، «جان داد» و «گجو» و باکس سه فیلم های کوتاه داستانی نیز شامل فیلم های «اسما»، «پرتاب ناگهانی یک فیل»، «یک حلقه معمولی»، «تی یره» و «۳۲۳ و چند ماه و چند روز» هست.
وی باکس فیلم های مستند را شامل «چشم ها دست ها- گالین»، «واهگ- دیوارهای نخی»،«کل فاطمه- لوتوس»، «مقصد المپیک- چلچلای سفری»، «بانو» و «هیچکس منتظرت نیست» بوده و فیلم های بلند این جشنواره نیز شامل «هوک»، «شهربانو»، «کاپتیان»، «سرهنگ ثریا»، «اخت الرضا» و «هفت بهارنارنج» عنوان کرد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه اکران فیلم های این جشنواره به صورت رایگان انجام می شود، افزود: این جشنواره تا روز جمعه ۲۳ تیرماه ادامه دارد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.