تبلیغات حرفهای در کنار خدمات و محصولات باکیفیت، مهمترین رکن یک تجارت موفق است. فرقی نمیکند شما یک وکیل زبده باشید یا یک تعمیرکار کاربلد یا صاحب نمایشگاه ماشین ، برای رشد در زمینه خود به تبلیغات اصولی نیاز دارید، در دنیای دیجیتالی امروز پلتفرم ها و رسانه های زیادی هستند که میتوان در آنها، با کمترین هزینه حتی رایگان تبلیغ کرد، از جمله سایت های مثل بازارول . که تمام کسب و کارهای محلی را به طور رایگان در سراسر ایران را نمایش میدهد. https://bazarol.ir/
برای اینکه تبلیغ موثر باشد، متن آن باید به گونهای نوشته شود که هم توجه مخاطب به خود جلب کند و هم محصولات یا خدمات شما را به خوبی معرفی کند. ما در مقاله سعی داریم به طور جامع طرز نوشتن یک متن آگهی فوق العاده چه از نظر گوگل چه از نظر کاربران را آموزش دهیم.
نکات کلیدی برای نوشتن یک متن تبلیغاتی
- متن تبلیغ باید مشکل مشتری را عنوان کند و برای آن راهحل ارائه دهد.
- تیتر و عنوانهای جذاب بنویسید تا مخاطب از همان اول توجهش جلب شود.
- از کلمات کلیدی تخصصی استفاده کنید برای اینکه تبلیغ در موتورهای جستجو گوگل بیشتر دیده شود (SEO).
- متن باید مختصر و مفید باشه؛ کسی دوست نداره یه متن طولانی بخواند.
- متنهای متفاوت و پلتفرم های تبلیغاتی مختلف را امتحان کنید و ببینید تاثیر کدام تبلیغ بیشتر است.
چگونه یک تبلیغ حرفه ای بنویسیم ؟؟
انتخاب رسانه
قبل از اینکه شروع به نوشتن تبلیغ کنید تصمیم بگیرید که کجا میخواهید این تبلیغ را منتشر کنید لحن نوشته و کلمات آن بسته به اینکه در چه پلتفرمی قرار است منتشر شود فرق کند مثلاً تبلیغات در اینستاگرام جذابتر و اغراق آمیزند ولی برای تبلیغ در گوگل بهتر است متنی را بنویسید که بهینه شده باشد و محصول و خدمات شما را به طور واقعی و کامل شرح دهد.
نکته : از کلماتی مثل معجزه آسا، برترین، بهترین و … استفاده نکنید.
شناخت پرسونای مخاطب
پرسونای همون شخصیت مخاطب از دیگر عواملیست که تاثیر زیادی در لحنی نوشته دارد یعنی اینکه باید بدانید، مخاطب چه سن و سالی دارد؟ زن است یا مرد؟ سطح سواد و درآمدش چقدر است؟ و …
یک تیتر جذاب برای متن خودت انتخاب کن
اولین چیزی که مخاطب میبیند تیتر آگهی است، اگر در تیتر یک پیشنهاد ارزشمند به مخاطب خودت بدهی و کاری کنی که مخاطب کنجکاو شود او بقیه آگهی را هم میخواند.
مثل یک ماهیگیر از یک طعمه عالی استفاده کن
تکنیک قلاب از یک تکنیک ماهیگیران است که حرفهایهای تبلیغ، زیاد از آن استفاده میکنند، منظور از قلاب همان عبارت جذابی است که که مخاطب را دنبال خود میکشاند برای این کار معمولاً از یک سوال استفاده میکنند، یا یک سناریو را مطرح میکند.
از ضمیر تو یا شما استفاده کن
اگر جوری متن را بنویسید که مخاطب فکر کند مستقیماً داری با اون صحبت میکنی متن گیرا تر و تاثیرگذارتر است.
یک مشکل را مطرح کن
یک استراتژی بسیار مفید برای اینکه مخاطب خود را متقاعد کنید که آگهی شما رو بخواند این است بتوانید به خوبی مشکلاتی که مخاطبین شما دارند را مطرح کنید، توجه کنید که آن دسته از تبلیغاتی که برای مشکلات مشتری راهحل ارائه میدهند، مورد استقبال قرار میگیرد.
به عنوان مثال: تصور کن که میخواهی یک گوشی جدید تبلیغ کنی. اگر متن تبلیغات به این شکل باشد: «با این گوشی دیگه دنبال شارژر نگرد!! این گوشی تا دو روز کامل شارژ داره» در این حالت مشتری حس میکند که این محصول دقیقاً مشکل او را حل میکند و دوست دارد اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست بیاورد.
ارائه راه حل به مشتری
پس از مطرح کردن مشکل این بار شما باید راه حلی برای این مشکل مطرح کنید و توضیح دهید که خدمات یا محصولات شما چطور این مشکل را حل میکند؟
به طور مثال این آگهی را در نظر بگیرید : "آیا میخواید اسباب کشی کنید و تنها هستید نگران نباشید ما با تیم بزرگ از افراد قوی و ماهر و با با تضمین کتبی سالم ماندن وسایل شما در کمتر از یک روز کاری وسایل شما را جا به جا میکنیم ."
محصول و خدمات خود را کامل توصیف کنید
مطمئن باشید که یک توصیف توضیح کامل از کار خود ارائه میدهید و نکات بررسی برجسته شرکت خود را در متن میآورید مثلاً: خدمات صفرشویی ماشین، در کارواش شبانه روزی ما با تجهیزاتی تمام اتوماتیک ارائه میشود، شما میتوانید تا زمانی که ما در حال شستن ماشین شما هستیم، در کافه کوچک و دنجمان یک فنجان قهوه بنوشید."
بررسی تبلیغات رقبا
یکی از کارهای که در زمان هزینه شما صرفهجویی میکند، این است که ببینید رقیب شما در کجا تبلیغ کرده است یا چه از چه متنی استفاده کرده، کدام یک از آنها موفقیت آمیزتر بوده؟ با در نظر گرفتن این نکات دیگر نیاز نیست از صفر شروع کنید و میتوانید از خطاهای رقیبتان به نفع خودتان استفاده کنید.
مزیت رقابتی خود را برجسته کنید
ببینید که رقیب شما در بازار چه خدماتی را ارائه نمیدهد یا در چه عملکردهایی ضعیف است و شما دقیقاً همان را پررنگ کنید.به مشتری نشان دهید که خدمات و محصولات شما منحصر به فرد است و در آن صداقت داشته باشید.
یک نقل قول از مشتریانتان بیاورید
در برخی از متنهای تبلیغاتی که شما میتوانید تعداد کاراکترها و حروف بیشتری بنویسید خوب است که یک نقل قول از یک مشتری راضی بیاورید، این کار اعتبار کسب و کار شما را بالا میبرد .
از آمار و ارقام استفاده کنید
عدد و رقم ذهن را شفاف میکند و میتواند اطلاعات مفیدی در مورد محصولات ما به مشتری ارائه بدهد مثلاً اینکه یک محصول در چه سالی تولید شده. اگر کار خدماتی هم انجام میدهید، مثلاً اگر تعمیرکار کولر هستید، انواع مختلف کولری که میتوانید تعمیر کنید را نام ببرید .
مختصر بنویسید
نوشته شما باید مختصر و مفید باشد داستان سرایی نکنید متن تبلیغ باید ر کوتاهترین زمان خدمات و محصولات شما را به مشتریان معرفی کند این روزها کسی وقت برای خواندن یک متن تبلیغاتی نمیگذارد.
حتما برای آگهی عکس بگذارید
باید برای آگهی از عکس هم استفاده کنید، توجه کنید که گذاشتن یک عکس در آگهی احتمال بازدید آن را ۴۰ درصد افزایش میدهد . بهتر است عکسهایی که در آکهی قرار میدهید، یونیک و جدید باشد و در رسانههای دیگر از آن عکس استفاده نکرده باشید، نیازی نیست که عکستان به صورت حرفهای یا با دوربین تخصصی گرفته شده باشد.
اینستاگرام، واتساپ و تلگرام
مشخصات تمام صفحات مجازی تان را به متن آگهی اضافه کنید تا مردم بتوانند از هر پلتفرمی شما را پیدا کنند، در در بعضی پلتفرمهایی مانند بازارول میتوانید به سایت خودتان لینک دهید، این لینک اعتبار سایت شما را بالا میبرد.
تمام تخم مرغهایتان را در یک سبد نگذارید
فقط در یک پلتفرم یا رسانه خاص تبلیغ نکنید، سعی کنید تبلیغاتتان جامع باشد چه در صفحات مجازی مانند اینستاگرام یا در رسانههایی که به شما اجازه تبلیغ رایگان میدهند آگهی منتشر کنید مثل بازارول، دیوار و … . تبلیغات در واقع یک سرمایهگذاری بلند مدت برای کسب و کار شماست که نیاز به هزینه دارد پس بهتر است که این هزینه اصولی خرج شود منظور ما از هزینه فقط پول نیست، در واقع هزینهی اصلی زمان و اعتبار شماست.
منبع: دنیای خودرو
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید