سراسر زندگی امام حسین(ع) مملو از زیبایی ها و امر به خوبی هاست؛ اصلاً هدف قیام امام(ع) چیزی جز این نیست حتی لحظه به لحظه واقعه عاشورا نیز سرشار از زیبایی و عبرت است و همواره سیدالشهدا(ع) همگان را سفارش به امر به خوبی ها و بازداری از بدی ها می کند .

مجتبی دهقانکار/رشادت، دلیرمردی، فداکاری، ایثار، معنویت، جوانمردی، اخلاص، شهامت و.
.
.
از زیبایی های قیام عاشوراست که حسین(ع) آن را برای همه تاریخ به یادگار گذاشته است.
رهروان حضرت اباعبدلله(ع) نیز به تبعیت از سیره، روش و منش زندگی این امام همام، نقش حسینی را بر لوح زندگی خود ترسیم می کنند.
تلاش برای ترویج و نشر فرهنگ خوبی ها، درسی است که از منش سالار شهیدان گرفته می شود؛ درسی که با بهره گیری از مکتب سیدالشهدا(ع)، جامعه را از گزند هر نوع توطئه بیمه می کند.
در مکتب سیدالشهدا(ع)، درس ایثار و فداکاری هویدا است و رهروان این امام همام نیز به خوبی آن را فرا گرفته و آن را در عمل به اثبات می رسانند.
نمونه این ایثار و فداکاری ها، اقدام خداپسندانه مردم در پویش «نذر خون» است.
نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست، اما با توجه به نوعدوستی مردم و طرح نذر خون که چندسالی است در ایام محرم و صفر برگزار می شود، جوانان و اهدا کنندگان خون و عزادار حسینی از اهدای خون استقبال می‌کنند.
همانطور که در ایام ماه محرم حضور جوانان در آیین های عزاداری پر رنگ است، برای اهدای خون نیز در سراسر کشور پیش قدم باشند و با اهدای خون نجات دهنده کسانی باشند که چشم انتظار قطرات حیات بخش خون هستند تا جانی دوباره یافته و به زندگی برگردند و خانواده ای را شاد کنند.
بیماران همیشه نیازمند اهدای خون هستند و در هرشرایط نیاز به خون احساس می شود، اما در برخی از شرایط مانند وجود بحران ها، اپیدمی ها، سوانح طبیعی مانند زلزله و سیل و جنگ موجب می شود که نیاز به خون بیشتر شود، اما گاهی هم برخی از اتفاقات مانند سردی و گرمی هوا و اپیدمی شدن یک بیماری موجب می شود که میزان استقبال از اهدای خون کاهش یابد.
نذر خون پویشی حسینی است که هر ساله در ماه محرم با مشارکت دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) با هدف کمک به بیماران نیازمند فراگیر می‌شود.
آغاز ماه محرم فرصتی را به مردم خیر و نوع دوست می‌دهد تا هرکس با هر توان نذری را برای این ماه ادا کند.
یکی با نذر اطعام، دیگری با کمک به مستمندان و عده‌ای هم با نذر خون به بیماران نیازمند کمک می‌کنند و این سنت پسندیده در سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده است.
اهدای خون به نوعی صدقه جاریه و زکات سلامتی است و افراد نیک اندیش با آغاز ماه محرم تا اربعین برای اهدای خون به مراکز منتخب خونگیری مراجعه می‌کنند.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر