تصویر
ایجاد بوستانهای روستایی، میراثی ماندگار برای حفظ منابع طبیعی
20 اسفند 1401 - 9:28
شناسه : 477332
3
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چهارباغ از افتتاح اولین بوستان روستایی به مساحت ۱۳۰۰۰ متر مربع در روستای سلطان آباد از توابع اين شهرستان خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز با مشارکت مردمی اولویت منابع طبیعی است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از افتتاح اولین بوستان روستایی به مساحت ۱۳۰۰۰ متر مربع در روستای سلطان آباد از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز با مشارکت مردمی اولویت منابع طبیعی است.

؛سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چهارباغ از افتتاح اولین بوستان روستایی به مساحت ۱۳۰۰۰ متر مربع در روستای سلطان آباد از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز با مشارکت مردمی اولویت منابع طبیعی است.
در این مراسم که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، شوراها و دهیاران در روستای سلطان آباد برگزار گردید؛ اکرم عزیزی، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چهارباغ گفت: بوستان روستایی سلطان آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان چهارباغ با هدف توسعه فضای سبز، ایجاد محیطی تفریحی برای ساکنان، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، ایجاد محیط سازگار با ویژگی های خاص منطقه، حفظ گونه های گیاهی موجود در منطقه و گسترش مشارکت مردمی ایجاد شده که برای احداث اینچنین بوستان هایی، مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری عرصه و نهال را در اختیار شوراهای اسلامی و دهیاری های روستاها قرار می دهد.

منابع طبیعی در چرخه زیست بوم نقش بسزایی دارد
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چهار باغ با بیان اینکه یکی از عملکرد های مهم دولت، توسعه فضای سبز و مراکز تفریحی است، گفت: ایجاد بوستان روستایی نمونه ای از این سیاست ها است که می بایست با همت همه دستگاه های اجرایی و خدماتی مورد حمایت قرار گیرد تا بتوانیم به توسعه فضای سبز در روستاها کمک کنیم.
عزیزی در پایان ضمن تاکید بر اینکه بوستانها از نظر زیست محیطی، ، ، حفاظت آب و خاک نقش مهمی را ایفا می کنند، خاطر نشان کرد: جنگل ها و منابع طبیعی به عنوان بستر حفظ رواناب و همچنین در پیشگیری از سیلاب ها و فرسایش های سالانه اهمیت بسزایی دارند.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.