پ
پ

رئیس شورای گفت: ایجاد خط ویژه اتوبوس مسئله‌ای با ابعاد است بنابراین باید در اجرای آن همه جوانب در نظر گرفته شود.

در جلسه‌ای با حضور و اعضای شورای شهر در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد خط ویژه اتوبوس مسئله‌ای با ابعاد اجتماعی است بنابراین در اجرای آن باید همه جوانب در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه استفاده از خطوطی که در حال حاضر متحمل ترافیک در خیابان شهید بهشتی هستند می‌تواند منجر به افزایش ترافیک در این محدوده شود، عنوان کرد: باید همه جوانب در اجرای این پروژه در نظرگرفته شود تا شاهد افزایش مشکلات در این حوزه نباشیم.
چپردار بابیان اینکه مقرر شده خط قطار شهری از خوارزمی تا شهید سلطانی تکمیل شود، افزود: توجه به ایستگاه‌های قطار شهری به‌ موازات اجرای خط ویژه باید در این طرح دیده شود تا بروز بسیاری مشکلات جلوگیری شود.

ترافیک، دغدغه اصلی شهروندان است
، در این جلسه عنوان کرد: با وجود اینکه ایجاد طرح خط ویژه اتوبوس در سطح شهر باید در راستای کاهش ترافیک صورت گیرد، گفت: باید در اجرای این طرح به حاشیه کار نیز توجه داشت.
وی با بیان اینکه موضوع ترافیک دغدغه جدی شهروندان است، گفت: حذف پارک حاشیه‌ای به‌موازات این طرح از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه میدان شهدا و میدان امام خمینی (ره) قابلیت پیاده‌راه شدن را دارد و از معابر قابل امن برای عابرین است، اظهار کرد: ایجاد خطوط ویژه ممکن است به کاهش امنیت عابرین در این محدوده منجر شود بنابراین بررسی همه جوانب اجرای این طرح ضروری است.

ضرورت فاز بندی در ایجاد مسیر ویژه اتوبوس
عمار ایزدیار، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و نیروی انسانی بابیان اینکه اجرای این طرح با اعتراضات متعدد و مقاومت مردمی همراه خواهد بود، بر اجرای این طرح به‌صورت فاز بندی تأکید کرد تا شهروندان آمادگی لازم برای استفاده این طرح را داشته باشند.
ایزدیار در ادامه صحبت‌های خود در خصوص استفاده رفیوژ میانی در این طرح با وجود کلکتورهای موجود عنوان کرد: این موضوع از اهمیت بی‌شماری برخوردار است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی در خصوص ساماندهی خودروهای شخصی و تاکسی گردشی که بیش از ظرفیت مسافر در شهر در حرکت هستند و باعث ترافیک می‌شوند، گفت: باید راه حلی برای ساماندهی این خودروها پیش بینی شود.

ایجاد مسیر ویژه اتوبوس نیازمند تعامل بین دستگاهی است
محمدی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با اشاره به اینکه این طرح مدت‌زمان زیادی است که به‌صورت راکت مانده است گفت: باید از توان اعضای شورا و مدیران دستگاه‌های مختلف به منظور تسریع در اجرای این طرح استفاده کرد.
محمدی بابیان اینکه با اجرای این طرح و استفاده از خطوطی که در حال حاضر زیر بار ترافیک هستند، افزایش ترافیک در خیابان بهشتی دور از انتظار نیست بنابراین باید تمهیدات لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

جوانب جانمایی ایستگاه‌ها در مسیر ویژه اتوبوس بررسی شود
ذبیحی دیگر عضو شورای شهر کرج نیز با حضور در این جلسه عنوان کرد: با بیان نقاط ضعف و ارائه راهکار برای رفع این آنها این پروژه در مسیر درست پیش خواهد رفت.
وی توجه به مقوله زیباشناختی و استفاده از فضای‌های مطلوب و دل‌نشین در جانمایی ایستگاه‌های خط ویژه اتوبوس همچنین استفاده از لگوی مناسب برای این طرح را از موضوعاتی برشمرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

ضرورت ساماندهی توقف خودروها در حاشیه خیابان شهید بهشتی
، رئیس کمیسیون ، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه در کنار ایجاد مسیر ویژه اتوبوس باید اجرای طرح‌های موازی از قبیل کنترل پارک حاشیه‌ای در خیابان شهید بهشتی و توسعه و ساماندهی دوربین‌های کنترل نظارت را مورد توجه قرار داد.
وی در خصوص ضرورت بررسی وضعیت درختانی که در مسیر اجرای این طرح قرار دارند، گفت: بسیاری از این درختان قطر زیادی ندارند و وجود آنها اثر زیستی محسوسی در سطح شهر ندارد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: با ساماندهی آنها پس از تصویب در کمیسیون ماده ۷ می‌توان مسیر اجرای این طرح را هموار کرد.
اعتصامی توجه به طراحی صحیح خطوط ویژه به‌منظور افزایش کارایی سیستم، تأثیر اجرای خطوط ویژه‌بر کیفیت خیابان‌ها و کاهش ترافیک در راستای افزایش رضایت شهروندان را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر