تصویر
ایمان به خدا و توسل به معصومین(ع) رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود
01 مهر 1402 - 10:05
2
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: از عوامل پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی، ایمان و باور ملت ایران به خدا بود.
ارسال توسط :
پ
پ

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: از عوامل پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی، ایمان و باور ملت ایران به خدا بود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شفیع‌خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ما در بررسی تاریخ جمهوری اسلامی ایران، فراز و نشیب‌هایی را می‌بینیم که دشمنان برای کشور و نظام و ملت ایران ایجاد کردند، یکی از آن فراز و نشیب‌ها که دشمن گمان هم نمی‌کرد ملت ایران بتواند از آن به سلامتی عبور کند دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بود که برای این کشور و ملت ایجاد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شفیع‌خانی افزود: دشمنان، فکرشان بر این بود که انقلاب کشور ما انقلاب نوپاست و با نداشتن امکانات و اتحاد، نمی‌تواند از این آزمایش الهی و توطئه‌ی دشمن سرافراز بیرون بیاید‌، اما ملت ایران با اتکاء به خداوند متعال و به برکت خون شهدا و حضور مردان و زنان باورمند و یکتاپرست توانستند در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، پیروزمندانه و با سرافرازی از این پیچ تاریخی عبور کنند.
وی یادآور شد: یکی از ویژگیها و عوامل پیروزی ملت ایران در این برهه، ایمان و باور ملت ایران به خداوند متعال و توسل به اهل‌بیت(ع) و معصومین(ع) بود، زنان و مردانی که پرورش‌یافته‌ی مکتب اهل بیت(ع) بودند، همین عوامل و ویژگی‌ها باعث اتحاد و همدلی ملت ایران شد و این توطئه‌ی عظیم دشمن خنثی و دشمن خوار و خفیف شد و نتوانست به اهداف خود برسد.
حجت‌الاسلام شفیع‌خانی با اشاره به اینکه ملت ایران نشان دادند هر موقع در صحنه باشند پیروز هستند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این باره فرمود اصناف مختلف مردم، زنان و مردان ما، با ایمان به خدا و باور به امدادهای غیبی الهی پیروز شدند‌‌‌.
وی تصریح کرد: دشمن در جنگ تحمیلی این نقطه قوت ما یعنی باور و اعتقاد ما به خدای متعال را فهمید ، دشمن می‌دانست ما به لحاظ تجهیزات نظامی چیزی نداشتیم ، انقلاب ما هم انقلاب نوپا بود که تازه شکل گرفته بود، محاسباتی که دشمنان داشتند محاسبات درستی بود اما آن چیزی که دشمن از آن بی‌خبر بود همین ایمان و باور مردم ایران بود و امروزه دشمن همین نقطه قوت ما را مورد هدف قرار داده است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت ساوجبلاغ گفت: دشمنان امروز شعارهای مختلفی در فتنه‌های مختلف ایجاد می‌کنند و با فرافکنی و عوام‌فریبی می‌خواهند به خورد نسل جدید بدهند، مانند شعار زن، زندگی، آزادی و کسی که اسیر دست دشمن شود و باور کند این شعار را، یقینا نخواهد توانست در برابر دشمن ایستادگی کند و یقینا خروجی این شعار و این اندیشه، زنی خواهد بود که عفیف و پاکدامن نیست، چرا که خودشان صراحتا بیان می‌کنند ما ناموس کسی نیستیم.
وی افزود: آن زنی که امروز مطرح می‌کنند با شعار زن زندگی آزادی، این زنان توفیق مادری پیدا نخواهند کرد، چرا که پیامبر میفرماید بهشت زیر پای مادر است به خاطر آن ایثار، فداکاری، پاکدامنی، عفت و حیایی که حاصلش می‌شود مردانی که بتوانند در برابر دشمنان مقاومت کنند.
حجت‌الاسلام شفیع‌خانی تصریح کرد: اگر امروز در همین کشورهای همسایه، رهبران الهی و معنوی و تربیت یافته‌ی مکتب اهل بیت بودند که جرات میکردند در تریبون‌های خود بگویند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند کند امروز وضع منطقه ما اینطور نبود و خاورمیانه وضعیت خیلی بهتری داشت.

شفیع‌خانی گفت: مقام معظم رهبری، حضرت امام، شهدای ما مخصوصا حاج قاسم سلیمانی حاصل تربیت زنانی هستند که با ایمان و باور به خدا چنین شخصیت‌هایی را پرورش داده‌اند، مادرانی که الگوی خودشان را فاطمه زهرا میدانند و زنان ما امروز اگر شناختی از فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) دارند و اگر فهمی از دین و قرآن دارند، مدیون انقلاب اسلامی هستند، انقلاب اسلامی ما را با قران آشنا کرد.
وی یادآور شد: دفاع مقدس یادآور این ویژگی های ملت ایران است که اولا به برکت خون شهدا، حفاظت و حراست از این انقلاب بر عهده ماست و ثانیا انتقال انقلاب به نسل جوان، به عهده‌ی معلمین، اساتید، مربیان و صاحبان تریبون است و وظیفه دارند این رشادت‌ها و ویژگی‌ها را به نسل جدید منتقل کنند و اگر نسل جدید با گذشته‌ی تاریخی خود آشنا شود، این نسل هم خواهد ایستاد و مقاومت خواهد کرد، چرا که مقام معظم رهبری فرمودند این نسل جدید در بعضی از ویژگی ها نسبت به نسل گذشته جلوترند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.