تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

اینجا کاروانسرایی ۴۰۰ ساله را تبدیل به رستوران کردند!
26 مهر 1401 - 14:55
3
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: ایجاد تاسیسات پذیرایی و رستوران در کاروانسرای شاه عباسی کرج ماهیت آن را زیر سوال برد.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست معاونت گردشگری میراث البرز گفت: ایجاد تاسیسات پذیرایی و رستوران در کاروانسرای شاه عباسی ماهیت آن را زیر سوال برد.

شهرام علی محمدی با اشاره به اینکه البرز متاسفانه از ظرفیت‌های گردشگری البرز آن طور که باید و شاید استفاده نشده است، اظهار کرد: کج سلیقگی و درک نادرست از اهمیت سازه‌های تاریخی باعث شده طی چند سال اخیر، در کاروانسرای شاه عباسی تاسیسات پذیرایی و رستوران ایجاد شود که این کار ماهیت این مجموعه را زیر سوال برد.
وی ادامه داد: کمتر نمونه‌هایی از وجود چنین سازه‌های تاریخی در دل شهر و محدوده تردد روزانه مردم داریم که لازم است اهمیت آن هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولین درک شود.
وی توضیح داد: بدون شک اگر در این کاروانسرا بازارچه‌ای دائمی صنایع دستی دایر شود که در غرفه‌های آن آثار هنرمندان شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشته شود، بخشی از هویت این مجموعه به آن باز می گردد.
این مسئول اضافه کرد: کرج ایران کوچک است و اقوام مختلفی را در خود جای داده و هنرمندان زیادی از سراسر کشور در آن فعالیت دارند و با ارائه آثار آنها در این نمایشگاه هم اشتغالزایی می‌شود و هم اقتصاد گردشگری در البرز توسعه می یابد.
علی محمدی تاکید کرد: با رونق فعالیت چنین فضاهایی و البته معرفی و اطلاع رسانی صحیح در مورد آنها، شاهد حضور گردشگرانی از تمام نقاط کشور در البرز خواهیم بود و به این ترتیب این استان به مقصد گردشگری تبدیل می شود و دیگر عبوری نخواهد بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه باید امکان استفاده عموم مردم از جاذبه‌های گردشگری استان فراهم شود، گفت: در اقدامی جالب پارک اقوام را به بهره برداری رسانده ولی دریافت ورودی ۵ هزار تومانی برای هر نفر، باعث شده عده زیادی از شهروندان از مراجعه به این مجموعه منصرف شوند.
منبع ایسنا برچسب ها: سرپرست معاونت گردشگری گفت: ایجاد تاسیسات پذیرایی و رستوران در کاروانسرای شاه عباسی کرج ماهیت آن را زیر سوال برد.
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: ایجاد تاسیسات پذیرایی و رستوران در کاروانسرای شاه عباسی کرج ماهیت آن ر

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.