تصویر
بازدید از آبگیر بیلقان
28 خرداد 1402 - 15:08
2
بدستور استاندارالبرز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با همراهی تیمی از مجموعه مدیریت بحران،حراست و بازرسی فرمانداری کرج بمنظور بررسی روند و نحوه انتقال آب به کرج از آبگیر بیلقان بازدید بعمل آوردند.
ارسال توسط :
پ
پ


بدستور استاندارالبرز، معاون سیاسی، امنیتی و فرمانداری با همراهی تیمی از مجموعه مدیریت بحران،حراست و بازرسی فرمانداری کرج بمنظور بررسی روند و نحوه انتقال آب به کرج از آبگیر بیلقان بازدید بعمل آوردند.

آبگیر بیلقان در فاصله بیست و سه کیلومتری از سد امیر کبیر کرج، در کیلومتر چهار محور کرج – چالوس واقع است.
بیلقان با مساحت حدود ٨ هکتار، مهمترین نقطه تامین و انتقال آب شرب و تهران محسوب می شود.
این آبگیر، آب مورد نیاز را از سد امیرکبیر به صورت رودخانه و روباز و از سد طالقان توسط لوله آب با قطر ۱۸۰ سانتی متری منتقل میکند.
آب ابتدا به انرژی شکن بیلقان انتقال یافته و از انرژی شکن توسط سه لوله به قطر ۱۲۰ سانت به داخل کانالهای بتنی و فولادی آب منتقل می شود.
تأسیسات آبگیر شامل آشغالگیر، دریچه های قوسی، ورودی آب رودخانه به خطوط فولادی و بتنی، حوضچه های ته نشینی، و سیستم گندزدایی است.
در انتهای تاسیسات آبگیر نیز بند زراعی جهت آبگیری کانال های آب زراعی شهرستان های کرج و شهریار و رباط کریم قرار گرفته است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.