تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

بازدید مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی
24 تیر 1402 - 10:20
3
خانم آمیناتالک، مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو (کشور آفریقا مرکزی) از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ


خانم آمیناتالک، مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو (کشور آفریقا مرکزی) از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو در این بازدیدکه به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مجتمع حقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و استفاده از آنها در راستای توسعه هر دو کشور انجام شد با دستاوردها و توانمندی‌های پارک علم و فناوری البرز در عرصه دانش بنیان آشنا شد.
در این بازدید دکتر نجمه یزدانفر مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان و رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران با بیان اینکه نقش زنان شاغل در جهاددانشگاهی در پیشرفت‌ها و توسعه این نهاد انکار ناپذیر است، گفت: بیشتر حوزه‌های جهاد دانشگاهی از جمله مراکز تخصصی، پژوهشکده‌ها، معاونت پژوهشی، حوزه آموزش، خبرگزاری‌ها و پارک‌های علم و فناوری و .
.
.
از توانمندی‌های بانوان بهره مند بوده که در استان سرآمد است و خوش درخشیده است.
در ادامه دکتر یزدانفر با معرفی توانمندی های تخصصی، ظرفیت ها و فعالیت های فناورانه پژوهشکده، اعلام آمادگی کرد با توجه ذخایر و منابع طبیعی و معدنی کشور آفریقا ، این پژوهشکده می تواند بعنوان یکی از مجموعه های دانش بنیان جهت تامین نیازهای آن کشور در راستای توسعه فناوری و نوآوری و نیز همکاری متقابل در این صنعت باشد.
دکتر بابایی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری البرز ضمن معرفی ماموریت ها و فعالیت های جهادانشگاهی، مهمترین هدف ایجاد جهاد دانشگاهی را گسترش طرح های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش از طریق این نهاد دانست و همینطور به نقش و اهمیت آن در کشور پرداخت.
وی در ادامه به معرفی ظرفیت های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و فعالیت نوآورانه و فناورانه این مجموعه اشاره کرد و فعالیت های این مجموعه بسیار مهم دانست.
بابایی اعلام کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد با کشور های آفریقایی همکاری های علمی و فناوری خود را در حوزه های مختلف گسترش دهد و از هرگونه همکاری در این زمینه استقبال می کند.
وی افزود: کشورهای آفریقایی بویژه کنگو دارای ظرفیت ها و منابع طبیعی فراوانی هستند و در تلاش هستند تا جایگاه علمی خوبی را به دست آورند از همین رو جهاد دانشگاهی آمادگی دارد که مراکز علمی دو کشور را به هم وصل نموده و در مسیر توسعه علمی در بخش‌های مختلف فناوری گام بردارد.

گفتنی است؛ خانم آمینا ضمن بازدید از تولیدات و تجهیزات بومی‌شده شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدها و مراکز و پژوهشکده‌های مستقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و آشنایی با ساختار توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن در پارک و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های عضو ، خواستار ایجاد ساختار و بستری برای انتقال این تجربیات به کشور خود شد.

وی اظهار کرد: امیدوارم کشورهای آفریقای از نتایج و تجربیات شما (جهاد دانشگاهی) بهره‌مند شوند و اتحادیه آفریقا می‌تواند دروازه‌ای برای ورود ایران به‌کل آفریقا باشد.

مشاور رسانه‌ای رییس جمهوری کشور آفریقایی کنگو، ضمن اشاره به نقش فناوری در توسعه آفریقا، گفت: مجموعه مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز آینه‌ای از دستاوردهای ارزشمند کشور ایران است و ما از دیدن آن‌ها لذت بردیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.