تصویر
باید ظرفیت مسافربری فرودگاه پیام فعالتر شود
08 آذر 1401 - 8:36
5
دکتر علیرضا عباسی نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت:در کنار عقب ماندگی هایی که در استان البرز وجود دارد نقاط قوت و پتانسیل های ویژه ای هم به چشم می آید که توجه به این ظرفیت ها و به فعلیت رساندن آنها جهت ارتقا استان مهم و حیاتی است.
ارسال توسط :
پ
پ

دکتر علیرضا عباسی نماینده مردم شریف ، و اشتهارد در بازدید از منطقه ویژه و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت:در کنار عقب ماندگی هایی که در استان البرز وجود دارد نقاط قوت و پتانسیل های ویژه ای هم به چشم می آید که توجه به این ظرفیت ها و به فعلیت رساندن آنها جهت ارتقا استان مهم و حیاتی است.

نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از نقاط قوت استان البرز است و نیازمند توجه ویژه می باشد، بنابراین همنوایی و هم افزایی تمام دستگاه های اجرائی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت ها لازم و ضروری است.
وی گفت: در استان قطب های تولیدی خوبی شکل گرفته است و محصولات غذایی، بهداشتی، دارویی، و .
.
.
بصورت مطلوب تولید می شود ولی نیاز است یک زنجیره کامل شکل بگیرد و مواد اولیه، تولید، مجموعه های سالم سازی محصول و حمل و نقل در کنار مجموعه های صادراتی وجود داشته باشد تا این زنجیره بصورت کامل شکل بگیرد.
دکتر علیرضا عباسی نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد در ادامه افزود:یک بخش از تولیدات قابل توجه محصولات کشاورزی استان، صادراتی است، این محصولات به دلیل اینکه فاسد شدنی هستند باید در اسرع وقت صادر شوند که منجر به خرابی محصول نشوند.
مجموعه پیام به راحتی می تواند این کار را از طریق حمل و نقل هوایی انجام دهد و از این طریق هم کالا صادر می شود و هم ارزش افزوده مضاعف تولید می شود علاوه بر این می تواند معین سایر استان ها هم باشد.
دکتر عباسی بیان کرد:ظرفیت مسافربری فرودگاه پیام هم نیاز است که فعالتر شود چرا که البرز با جمعیت قابل توجه و استان های مجاور می توانند از این مجموعه بصورت بهینه استفاده کنند.
نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد گفت: با هم افزایی دستگاههای مختلف اجرایی، حقوقی، قانونگذاری، مسائل مختلف را می توان حل کرد مثلا در مورد منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مشکلات مختلف در حوزه گمرک، حمل و نقل هوایی، سوخت و .
.
.
را می توان با هم افزایی دستگاه ها حل کرد و همچنین در گرو همین هم افزایی موانع بر سر راه تولید را برداشت.
وی در پایان گفت: در حوزه سوخت کارگو (جهت صادرات محصولات کشاورزی) ، در مجلس با دغدغه هایی که وجود داشت، پیگیری های لازم انجام شد و در بودجه هم دیده شد ولی متأسفانه به فعلیت نرسید که باید پیگیری لازم جهت اجرایی شدن آن برداشته شود.
از دستگاه های مربوطه در این زمینه در کمیسیون کشاورزی پیگیری خواهیم کرد که مشکل کار کجاست و به چه علتی این بند قانون بودجه ۱۴۰۱ هنوز در کشور اجرا نشده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.