تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز برگشت ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزش و جوانان البرز، غیر واقع و نادرست است /۹۰ درصد اعتبارات جذب شد پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت ضمانت ۲۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری یک شرکت دانش بنیان در البرز راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد

باید هویت ملی را به دانش آموزان تزریق کرد
18 خرداد 1401 - 9:59
4
امام جمعه شهر گرمدره کرج گفت: باید هویت ملی را از طریق گفتمان و انجام فعالیت های آموزشی و تربیتی به دانش آموزان در مدارس تزریق کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه شهر گفت: باید هویت ملی را از طریق گفتمان و انجام فعالیت های آموزشی و تربیتی به دانش آموزان در مدارس تزریق کرد.

« حجت الاسلام حمید رضا حجازی نیا » در سلسله نشست های هفتگی جهاد تبیین در اداره کل آموزش و پرورش البرزاظهارداشت: معلمان با قشر کنجکاو و جستجوگر دانش آموز سر و کار دارد لذا برای شناخت دانش آموزان با نیروهای الگو، ماندگار و نخبه جامعه باید تلاش کرد.
وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر هویت ملی، انسانی، فردی و تاکید می کنند که این مهم را باردیگر در دیدار معظم له با ان به مناسبت روز معلم شنیدیم پس توجه به این موضوع مهم در حوزه آموزش و پرورش ضرورت دارد.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دراین نشست از فرهنگیان سوال کردند که چقدر " سعید کاظم آشتیانی " را می شناسید، خاطرنشان کرد: شناخت کامل معلمان از نیروهایی که در عرصه های علمی، عرفانی، فرهنگی و سایر بخش ها الگو و نخبه هستند موجب انتقال اطلاعات و روشنگری در جامعه می شود.
حجازی نیا تصریح کرد: دانش آموزان آخرین اطلاعات مربوط به فوتبالیست ها از جمله رونالدو و مسی را می دانند اما درمورد " سعید کاظم آشتیانی" که در رشد طب تولید مثل و فناوری سلول های بنیادی وهمانند سازی آن چه نقش مهمی داشتند، چیزی نمی دانند.
وی با بیان اینکه معلمان باید برای تحقق جهاد تبیین در مدارس تلاش کنند،اضافه کرد: سخن گفتن از آنچه که در این سالها در داخل ایران و خارج از کشور به برکت انقلاب حاصل شده موجب می شود تا دانش آموزان با هویت ملی خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد: همه ما باید مراقب سخن گفتمان باشیم و برای استفاده از زبان به توصیه های پیامبران ، ائمه معصوم و کلام قرآن کریم که سراسر درس است، گوش فرا دهیم.
امام جمعه شهر گرمدره کرج یادآورشد: خداوند در سوره اسراء می فرمایند" سخن گفتن ما باید از روی علم و آگاهی باشد " پس باید مراقب حرف زدن هایمان باشیم.
وی حرف نزدن در مورد چیزی که در مورد آن اطلاع نداریم را ضروری برشمرد و افزود: زمانی حرف زدن می تواند اثر بخش باشد که همراه با عمل باشد به عنوان مثال معلمی می تواند در مورد نماز یا حجاب کلامش موثر واقع شود که خود در صف نماز حاضر باشد و یا پوشش و رفتار مناسب در مدرسه و اجتماع داشته باشد.
حجازی نیا از زبان نرم و پرهیز از زبان تیز و برنده، منصفانه، مستتند، زیبا، جوانمردانه ، صدا زدن دیگران با القاب خوب، زدن حرف های پاک و ساده سخن گفتن همانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب را از دیگر ویژگی های سخن گفتن خوب برشمردند.
وی تاکیدکرد: معلمان در ایجاد عرق و تقویت هویت ملی در بین آینده سازان کشورنقش بسزایی دارند.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.