تصویر
با گازرسانی به صنایع در مدت ۹ سال ۴۴ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی کردیم
05 مهر 1402 - 14:40
2
رئیس گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: نتیجه فعالیت 9 ساله این واحد صرفه جویی 44 میلیون لیتری سوخت مایع در استان البرز بوده است گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی از واحدهای مهم و حیاتی در شرکت های گاز استانی است، استان البرز با وسعت کم حدود 13 درصد از صنایع کل کشور را در خود جای داده است، صنایعی که هر کدام جایگاه ملی دارد نگریستن با این دیدگاه به این صنایع اهمیت گازرسانی به آن را مشخص می کند.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: نتیجه فعالیت ۹ ساله این واحد صرفه جویی ۴۴ میلیون لیتری سوخت مایع در استان البرز بوده است
گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی از واحدهای مهم و حیاتی در شرکت های گاز استانی است، استان البرز با وسعت کم حدود ۱۳ درصد از صنایع کل کشور را در خود جای داده است، صنایعی که هر کدام جایگاه ملی دارد نگریستن با این دیدگاه به این صنایع اهمیت گازرسانی به آن را مشخص می کند.
مسئولیت واحد گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی در شرکت گاز استان البرز بر عهده اسماعیل شاه محمدی است که حدود ۳۳ سال سابقه فعالیت در صنعت نفت و گاز دارد.
او که از سال ۷۰ وارد این صنعت شده در شهرهای مختلف کشور از جمله ابهر، خرمدره، ورامین و سایر شهرها تجربه اندوخته است.
وی بیان کرد: آغاز به کار من زمانی بود که هنوز شرکت های گاز استانی شکل نگرفته بود و من در منطقه سه گاز کشوری مشغول شدم که استان های تهران، زنجان، قزوین و سمنان را در برمی گرفت که در آن سال ها در برای نظارت اجرای پروژه های گازرسانی در ابهر و خرم دره حضور داشتم و بعد از آن در ورامین ادامه فعالیت دادم.
رئیس گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی شرکت گاز استان البرز ادامه داد: از سال ۷۰ تا تا سال ۸۹ در واحد اجرا بودم بعد از سال ۸۹ به دلیل کم شدن پروژه ها تا سال ۹۳ در واحد حفاظت زنگ مشغول به کار شدم و سال ۹۴ که شرکت گاز ستان البرز شکل گرفت و بعد از آن -در سال ۹۴ – که مدیر عامل جدید به البرز آمد بنده به عنوان رئیس گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی در این شرکت مشغول شدم.

گازرسانی به صنایع در شرکت گاز استان البرز
شاه محمدی مطرح کرد: از سال ۹۳ تا کنون در شرکت گاز استان البرز موفق به گازرسانی به ۸۸۹ واحد صنعتی شده ایم و در این ۹ سال ۴۴ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی و ۶۸۰ هزار متر مکعب گاز جایگزین کردیم، در سال گذشته تعهد گازرسانی به ۱۲۹ واحد صنعتی و صرفه جویی ۵ میلیون لیتر سوخت مایع بوده که با همکاری همه واحدها موفق شدیم به ۱۴۸ واحد صنعتی گازرسانی و ۹۳ هزار متر مکعب گاز در ساعت جایگزین کردیم.

برنامه های سال ۱۴۰۲
وی خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۲ برای گازرسانی به ۱۳۱ واحد صنعتی و صرفه جویی ۵۹ هزار متر مکعب گاز در ساعت مایع برنامه ریزی شده که تا کنون ۴۱ مورد راه اندازی داشته ایم، باید توجه کرد با شروع تابستان تقاضای کمتری برای گازرسانی به صنایع داریم و معمولا در نیمه دوم سال با حجم بیشتری از تقاضای صنعتی مواجه هستیم.
رئیس واحد گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: موضوع تامین گاز نیروگاه ها برای تولید برق در ایام تابستان از جمله موضوعاتی است که در روزهای گرم سال با آن مواجه هستیم چون در فصل تابستان با کمبود برق روبرو می شویم گازرسانی به نیروگاه ها در دستور کار قرار می گیرد، در فصل تابستان ۵ نیروگاه را گازرسانی داشتیم که انجام شد، مضاف بر این گازرسانی به دو ایستگاه CNG هم در تابستان انجام شد.

معضلاتی که با آن مواجه هستیم
شاه محمدی بیان کرد: در این واحد توسعه های غیر مجازی که مشترکان به صورت خودسر انجام می دهند از جمله معضلاتی است که با آن مواجه هستیم و چون مشترک برای توسعه از اتصالات رزوه ای استفاده می کند در حالیکه اتصالات باید به صورت جوش باشد حادثه و اتفاق ناگوار رقم می خورد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: گازرسانی به صنایع بر اساس مصوبه های شورای اقتصاد بوده و اتخاذ سیاست خاص در شرکت گاز استانی تاثیری بر ماموریت این واحد ندارد.

سیاست های تشویقی برای گازرسانی به صنایع
رئیس گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی در شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: برای تشویق صنایع برای استفاده از انرژی پاک توافق شده که گازرسانی به واحدهایی که در لیست مصوبه شورای اقتصاد باشند تا درب آن واحدهای صنعتی گازرسانی انجام شود و این سیاست تشویقی برای جذب مشترکین صنعتی در دستور کار قرار گرفته که موفقیت آمیز هم بوده است.
شاه محمدی در مورد کندی گازرسانی به صنایع گفت: مجوزهایی که توسط سایر دستگاه ها باید صادر شود باعث کندی کار می شود، در فرایند گازرسانی به صنایع دستگاه های متعددی نقش دارند که آنان نیز باید تصمیم بگیرند و مجوز را صادر کنند شرکت گاز اگر برای تسریع در گازرسانی اقدام به پیمانکار بگیرد تا زمانی که مجوزها به سرعت صادر نشود کاری از پیش نمی رود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.