تصویر
برای امورات روستا باید متولی واحدی وجود داشته باشد
23 آذر 1401 - 9:31
1
دکتر عباسی در نشست با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای دو بخش مرکزی و پلنگ آباد شهرستان اشتهارد گفت:▫️اعتقادمان بر این است که روستاها سلول های تولید کشور هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

دکتر عباسی در نشست با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای دو بخش مرکزی و پلنگ آباد شهرستان اشتهارد گفت:▫️اعتقادمان بر این است که روستاها سلول های تولید کشور هستند.

دکتر عباسی نماینده مردم ْ و اشتهارد افزود: در مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان توسعه و عمران روستایی پیگیری می شود.
در جلسه کمیسیون با رئیس جمهور محترم این موضوع را مطرح کردم که متاسفانه روستا متولی های متعددی دارد.
وی گفت: یکی از محاسن طرح توسعه و عمران روستایی، پیدا کردن یک متولی واحد برای امورات روستا است؛ با این کار، روستانشین می داند که رسیدگی به امورش و پیگیری درخواست هایش توسط چه مجموعه ای باید انجام شود.
دکتر عباسی بیان کرد: مجموعه های مختلف هر کدام متولی قسمتی از امورات روستا هستند در حالی که متولی واحد می تواند امورات روستا را ساماندهی کند.
نماینده مردم کرج ْ فردیس و اشتهارد گفت: در زیرمجموعه معاونت اول ریاست جمهور، معاونتی به نام توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تعریف شده است.
وی بیان کرد: در جلسه با رئیس جمهور پیشنهاد دادم که این معاونت تعطیل شود و ساماندهی و تولی گری امور روستا را به جهاد کشاورزی محول کنند.
همچنین در بحث مجوزها برای مشاغل روستایی نباید به گونه ای باشد که نیازمند طی کردن هفت خان رستم که هیچ، هفتاد خان رستم باشد و نباید با مانع تراشی زمینه مهاجرت روستائیان را فراهم کرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.