تصویر
برای اولین بار در البرز، جشنواره جوانه های قلم برگزار شد
19 تیر 1402 - 10:51
1
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با همکاری حوزه هنری تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان و موسسه فرهنگی هنری سپهر مهر ماه، نخستین جشنواره جوانه های قلم و بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را برگزار نمود.
ارسال توسط :
پ
پ


ا با همکاری حوزه هنری تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان و موسسه هنری سپهر مهر ماه، نخستین جشنواره جوانه های قلم و بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را برگزار نمود.

به مناسبت روز جهانی ادبیات کودک و نوجوان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با همکاری حوزه هنری تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان و موسسه فرهنگی هنری سپهر مهر ماه، نخستین جشنواره جوانه های قلم و بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و تجلیل از نوقلمان استان البرز را در سالن سیروس صابر این اداره کل، برگزار نمود و در این برنامه از ۲۲کودک و نوجوان نویسنده تجلیل بعمل آمد.
این جشنواره برای اولین بار در استان برگزار گردید و به همین مناسبت برنامه های متنوعی از جمله نمایشی در راستای معرفی شخصیت مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک ایران و سرود نوجوانان برگزار شد.
علی نوروزی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در این مراسم، ضمن تبریک و خوش آمد گویی به مهمانان بالاخص کودکان و نوجوانان در خصوص آمار کتابهای منتشره در حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: ۱۲/۵ درصد شمارگان کتابهای منتشره در استان البرز، در سال ۱۴۰۱ به حوزه کودک اختصاص دارد و ۸/۵ درصد عناوین کتابهای منتشر شده به کتاب کودک اختصاص دارد،این در حالی است که می بایست برنامه ریزی دقیق تری برای رشد عناوین و شمارگان کتاب های منتشره در حوزه کودک در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خاطر نشان کرد: این آمار برای ایجاد پیوند بین نسل های آتی با ادبیات کودک و نوجوان ناکافی است و حداقل باید یک سوم کتابهای منتشره در حوزه کودک باشد.
گفتنی است در این مراسم مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز نیز به ایراد سخن پرداخت و در خصوص طرح یک سال یکصد کتاب، مطالبی را عنوان کرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.