پ
پ
برای جبران کمبود فضای آموزشی در البرز ۴۳۰ مدرسه نیاز داریم

استاندار البرز گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور به طور متوسط برای هر دانش‌آموز حدود ۵.۵ مترمربع و این امکان در البرز حدود ۳.۵ مترمربع است که دو متر با متوسط کشوری فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی پیش از ظهر امروز _شنبه پنجم آبان_ در جلسه نهضت مدرسه‌سازی استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۱ پروژه مدرسه در حال احداث است، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۵ مترمربع است در حالی که این عدد در استان البرز ۳.۵ مترمربع است و برای رسیدن به متوسط کشوری به حدود ۴۳۰ مدرسه جدید نیاز داریم.

وی افزود: البرز با تراکم شدید دانش‌آموز در کلاس‌ها مواجه است و پایین‌ترین سرانه آموزشی را در استان دارد.

استاندار البرز با اشاره به کمبود زمین و نیاز فوری به تأمین سرایدار و مستخدمان برای مدارس، خاطرنشان کرد: فردیس به ۹۰ مدرسه جدید نیاز دارد و شهرداری این منطقه باید با اهتمام ویژه‌ای اراضی مناسب را شناسایی و معرفی کند.

عبداللهی تاکید کرد: در پروانه‌های ساخت مجتمع‌های مسکونی باید سرانه‌های آموزشی رعایت شود و شهرداری‌ها موظف به اجرای این الزامات هستند، همچنین لازم است تمام شهرداران پروانه‌های ساخت بالای ۲۰۰ واحد را شناسایی و تعهدات ساخت مدرسه را پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، آموزش و پرورش، مشاور استاندار و نهادهای عمومی تشکیل خواهد شد تا اراضی مناسب برای ساخت مدارس را شناسایی کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر