تصویر
برخورد جدی با ساخت و ساز های غیر مجاز در دستور کار است
05 دی 1402 - 11:41
3
در جلسه ای با حضور علیرضا رحیمی عضو شورای سلامی شهر، قائم مقام شهرداری کرج، معاون خدمات شهر، معاون شهرسازی و معماری، مدیران کل حراست، بازرسی و پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری در دفتر قائم مقام شهرداری برگزار شد، پیرامون نحوه اقدام موثر در مواجه با ساخت و سازهای غیرمجاز بحث و اتخاذ تصمیم شد.
ارسال توسط :
پ
پ

در جلسه ای با حضور عضو شورای سلامی شهر، قائم مقام ، معاون خدمات شهر، معاون شهرسازی و معماری، مدیران کل حراست، بازرسی و پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری در دفتر قائم مقام شهرداری برگزار شد، پیرامون نحوه اقدام موثر در مواجه با ساخت و سازهای غیرمجاز بحث و اتخاذ تصمیم شد.

افراسیاب شجاعی با اشاره به وضعیت برخی از مناطق حاشیه ای گفت: متاسفانه در برخی از مناطق حاشیه ای شهر که به تازگی به حریم شهر کرج افزوده شده است شاهد گسترش ساخت و ساز های غیر مجاز هستیم که نیاز است که برخورد جدی با این مسئله صورت بگیرد.
وی افزود: یکی از مشکلات ما تغییر کاربری های غیر مجاز خصوصا در حریم مناطق ۳ و ۴ شهرداری کرج است که در این زمینه باید ضمن هماهنگی با جهاد و دیگر ارگان های قانونی کشور از همان ابتدا جلوی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز گرفته شود.

شجاعی در ادامه گفت: در کنار این موضوع بدون هیچگونه اغماضی با هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می کنیم.
با هماهنگی لازم که با مقام محترم قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفته تا هرگونه ساخت و ساز غیر مجازخصوصا در زمین هایی که کاربری کشاورزی و فضای سبز دارند برخورد می شود.
وی ادامه داد: همچنین از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می خواهیم با توجه به اختیارات قانونی که دارند با شهرداری همراهی کنند و مجوز های لازم برای برخورد با این ساخت و ساز های غیر مجاز را بگیرند تا شهرداری هم بتواند با پشتوانه قانونی محکم جلوی این روند ساخت و ساز غیر قانونی را بگیرد.
قائم مقام تاکید کرد: خوشبختانه با سازوکارهایی که حراست و بازرسی شهرداری کرج ایجاد کرده است برخی گلوگاه های فساد دراین زمینه هم در خود سیستم شناسایی شده و برخورد قاطع هم صورت گرفته و از همین جا ضمن تشکر از همکاران حراست و بازرسی می خواهیم که این برخورد با فساد ادامه دار شود و حتی اگر لازم بود برخورد فراتر از اداری و قضایی هم صورت بگیرد.
وی در انتها گفت: در این بین تلاش ما این است که در بافت های حاشیه ای و حریم مناطق شهری به صورت منظم و مرتب با هماهنگی لازم با قرارگاه زمینه لازم برای صدور مجوز لازم برای ساخت و ساز مناسب در بافت های فرسوده فراهم شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.