رییس قوه قضاییه گفت: برخی از ناهنجاری های از جمله سرقت به دلیل مشکلات بوده که روبه افزایش است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نشست با قضات و کارکنان دادگستری استان البرز افزود: تاکید ما آن است که از ظرفیت‌های مردمی، نه تنها برای صلح و سازش بلکه برای کم کردن ورودی‌ پرونده‌های قضایی بهره گرفته شود.
رییس عدلیه در همین راستا با تشریح برخی مسائل و مشکلات استان البرز از جمله حاشیه‌نشینی و تراکم جمعیت، بطور مشخص به کاهش آمار سرقت در این استان در نتیجه تدابیر دادگستری و ایجاد قرارگاه‌های مقابله با سرقت و جرائم خاص اشاره کرد.
وی همچنین اقدامات دادگستری استان البرز در مقابله با متعدیان به منابع طبیعی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها در این استان را در نتیجه ایجاد قرارگاه صیانت از بیت‌المال، دانست.
رییس قوه قضاییه با اشاره به ناکامی دشمنان در اغتشاشات اخیر، از تلاش قابل ی که مسئولان در تعامل با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان برای حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش مردم انجام داده‌اند، تشکر کرد و به روح همه شهدای استان به ویژه شهید مدافع امنیت «روح‌الله عجمیان» درود فرستاد.
رییس دستگاه قضا در ادامه با تاکید بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی گفت: اقدامات دادگستری البرز در ایجاد شوراهای حل اختلاف اصناف و رسانه‌ها، قابل تقدیر است؛ تاکید ما آن است که از ظرفیت‌های مردمی، نه تنها برای صلح و سازش بلکه برای کم کردن ورودی‌ پرونده‌های قضایی بهره گرفته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین بر مقوله تکریم ارباب رجوع و حُسن برخورد با مراجعان به دستگاه قضایی تاکید کرد و به مسئولان قضایی استان البرز دستور داد در راستای به موقع اجرا شدن احکام قطعی قضایی و کاهش ورودی پرونده‌ها، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.
پیش از سخنان رییس قوه قضاییه، اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات رییس قوه قضاییه پیرامون رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها و سواحل، طی ۱۴ ماه گذشته هشت کیلومتر از بستر و حریم رودخانه کرج آزادسازی شده و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این اراضی قلع و قمع شدند.
وی با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ اسناد مالکیت حدنگاری برای ۲۵ هزار قطعه از زمین‌های استان البرز صادر شد، عنوان کرد: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان استان البرز در سال گذشته ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.
همچنین در این مراسم، نمایندگان قضات، کارکنان اداری، سازمان‌های تابعه و شوراهای حل اختلاف استان البرز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

منبع ایرنا برچسب ها: رییس قوه قضاییه گفت: برخی از ناهنجاری های اجتماعی از جمله سرقت به دلیل مشکلات اقتصادی بوده که روبه افزایش است.
رییس قوه قضاییه گفت: برخی از ناهنجاری های اجتماعی از جمله سرقت به دلیل مشکلات اقتصادی بوده که روبه افزایش است.
حجت الاسلام و المسلمین غل

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر