تصویر
برخی سایت های واسطه ای فروش اجناس کلاهبرداری است
07 دی 1401 - 13:10
4
رئیس پلیس فتا استان از خریداران سایت های مجازی فروش اجناس و کالا خواست، مراقب خرید ‏از سایت های واسطه ای فروش باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس پلیس فتا استان از خریداران سایت های مجازی فروش اجناس و کالا خواست، مراقب خرید ‏از سایت های واسطه ای فروش باشند.

سرهنگ "رسول جلیلیان اظهار کرد: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات ‏اینترنتی واسطه ای برای خرید و فروش کالاهای مختلف دست دوم، افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری با ترفندهای ‏مختلف می کنند.
‏ وی افزود: با گسترش فضای مجازی عده ای فرصت طلب درشبکه های و برخی سایت ها اقدام به درج آگهی های ‏کاذب برای فروش اجناس خود با هدف کلاهبرداری از مردم می کنند که پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی سایت های ‏متخلف را شناسایی و با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.
‏ رئیس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید کالا از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید ‏کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش نمایند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز شود.
این مقام انتظامی بیان کرد: کلاهبرداران در برخی مواقع نیز اقدام به عرضه محصولات دست دوم و بی کیفیت می کنند که ‏کاربران را به سمت درگاه های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و ‏برداشت غیرمجاز می کنند.
‏ وی یادآورشد: در روش دیگر کلاهبرداران در نقش خریدار ظاهر شده و پس از تماس با فروشنده برای واریز مبلغ کالا ‏درخواست اطلاعات کارت بانکی فروشنده (رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضای کارت) را دارند.
‏ رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کلاهبرداران پس از دریافت تمام اطلاعات شماره حساب و کارت بانکی طعمه ها، اقدام به ‏برداشت غیرمجاز از حساب افراد مورد نظر می کنند.
‏ سرهنگ جلیلیان افزود: سواستفاده کنندگان در نقش فروشنده ظاهر شده و پس از تماس خریداران برای خرید کالا، آنان ‏را اغفال و درخواست واریز مبلغی به عنوان بیعانه را دارند و در ادامه علاوه بر اینکه هیچ گونه کالایی رد و بدل نمی شود ‏حتی فرد کلاهبردار پاسخگوی تماس های فرد خریدارنیست.
‏ این مقام انتظامی تاکید کرد: آگهی هایی مانند درخواست مشارکت در سرمایه گذاری، فروش خودرو با قیمت پایین تر از ‏بازار و خرید و فروش عمده کالا ترفند دیگری از کلاهبرداران مجازی است که کاربران باید مراقب باشند.
‏ رئیس پلیس فتا البرز افزود: کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره ‏تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.