تصویر
برخی فرآورده های دارویی موسسه رازی در جهان بی نظیر هستند
02 خرداد 1401 - 9:28
4
معاون تحقیق وتولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد: برخی فرآورده های دارویی موسسه رازی در جهان بی نظیر هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون تحقیق وتولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد: برخی فرآورده های دارویی موسسه رازی در جهان بی نظیر هستند.

حسین فلاح مهرآبادی در بازدید مدیران وزارت امور خارجه و رایزنان این وزارتخانه از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه طبق گزارش
پنتاگون حتی برای درمان سربازان آمریکایی در عراق از فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی مانند سرم های درمانی ضد نیش مار و عقرب گزیدگی استفاده می شد که اثرات خوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه چند فرآورده بیولوژیک رازی از جمله سرم های درمانی ضدمار و عقرب گزیدگی رازی در دنیا بی نظیر هستند، اظهار داشت: با وجود این ظرفیت می توان بر روی توان صادراتی این موسسه برنامه ریزی کرد.
وی به تولید واکسن فلج اطفال خوراکی رازی نیز اشاره کرد و گفت: در کشورهای اطراف ما بیماری فلج اطفال وجود دارد و ایران جزو تنها کشورهایی است که این واکسن خوراکی را تولید می کند و پتانسیل صادراتی خوبی در این زمینه داریم که نیاز به حمایت دارد.
فلاح مهرآبادی همچنین به تولید واکسن سه گانه mmr سرخک، سرخچه و اوریون و دوگانه سرخک و سرخچه توسط رازی اشاره کرد و افزود: کنترل این سه بیماری در که در کشورهای اطراف ما وجود دارد در ایران توسط این واکسن ها انجام می شود.
وی با بیان اینکه این تولیدات رازی به صورت فراورده قبل از بسته بندی نهایی و بسته بندی نهایی وجود دارد، اظهار داشت: این چهار محصول از لحاظ سازمان غذا و دارو مورد تایید است و این بیماری ها در کشور با تولیدات رازی کنترل شده است.
وی کار در حوزه دامپزشکی را مقداری سخت تر دانست و گفت: ولی سه یا چهار فراورده ما در این حوزه باکیفیت بوده و ظرفیت صادرات دارد که آنفلوانزا و نیوکاسل پرندگان است که کیفیت محصول خوبی داریم ضمن اینکه واکسن آنتروتوکسمی هم ظرفیت خوب صادراتی دارد و واکسن آگالاکسی دام در رازی هم به خوبی تولید می شود.
فلاح مهرآبادی تاکید کرد: موسسه رازی موسسه قول می دهد اگر تعهدی برای صادرات انجام شود، تعهد خود را برای تولید به موقع انجام خواهد داد.

وی یکی از مشکلات تولید را در سال های گذشته ضعیف بودن قدیمی بودن زیرساخت های رازی دانست که اکنون بسیاری از آن ها یا نوسازی شده و ساخت دوباره شده اند.
تیم مدیران وزارت امور خارجه و رایزنان اقتصادی این وزارتخانه از بخش های مختلف موسسه رازی و موزه این موسسه بازدید کردند.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کار خود را از سال ۱۳۰۳ در منطقه حصارک آغاز کرد.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.