تصویر
برخی پروژه های کلانشهر کرج در پس اختلاف ها دچار مشکل شده اند
31 فروردین 1401 - 9:42
3
دبیر شورای اسلامی شهر کرج با زیر سووال بردن عملکرد هشت ماهه گذشته شورای ششم این کلانشهر گفت : علت کندی اجرای برخی پروژه های بزرگ عمرانی کرج مانند مترو اختلاف ها بین کارفرما و مجریان بوده که آسیب آن متوجه شهروندان است.
ارسال توسط :
پ
پ

دبیر شورای اسلامی شهر با زیر سووال بردن عملکرد هشت ماهه گذشته شورای ششم این کلانشهر گفت : علت کندی اجرای برخی پروژه های بزرگ عمرانی کرج مانند مترو اختلاف ها بین کارفرما و مجریان بوده که آسیب آن متوجه شهروندان است.

« علی حاجی قاسمی» در نشست علنی شورای اسلامی با اشاره به نشست استیضاح در یکشنبه هفته آینده ، افزود: این برنامه برای عقده گشایی شخصی نیست بلکه هدف رفع مشکلات شهر است.
وی گفت : از ابتدای کار که می بایست برای امور کلان و انتخاب شهردار اشتراک نظر می داشت ، این روند به خوبی طی نشد و در این میان منفعت طلبی ها ، عدم صداقت ، زرنگ بازی قدرت بلامنازع شد.
حاجی قاسمی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت : ما باید به شعارهای انتخاباتی خود بازگشت کنیم ؛ اگر شناخت از مشکلات داشتیم و با علم به حل آنها وارد میدان شدیم پس باید مسیر را به خوبی طی کنیم و اگر اطلاعی از مشکلات نداشتیم شرعا نمی بایست به این حوزه ورود می کردیم .
وی ادامه داد: حدود هشت ماه از فعالیت شورای ششم کرج گذشته و ما هنوز گام موثری برای رفع مشکلات برنداشته ایم ؛ آیا مردم پس از چهار در خرداد ماه ۱۴۰۴ به دیدگاه سیاسی ماه توجه می کنند یا عملکرد ما ؟دبیر شورای اسلامی شهر کرج افزود: آیا کار ما باید پشت میز نشینی و گرفتن کلیپ تبلیغاتی باشد یا خدمت به مردم ،ما در بخش های مختلف مانند سختی کار، ایمنی کار ، بیمه مشاغل و مواردی نظیر آن هیچ گام موثری در شورای شهر کرج برنداشته ایم اما زمانی که تعدادی پاکبان براثر حوادث از بین رفتند بلافاصله کلیپ ساختیم و مرثیه سرایی کردیم .
حاجی قاسمی بیان داشت: در تامین مالی و مدیریت بزرگراه شمالی کرج با ادبیات فنی گام برنداشته ایم و فقط به بازدید های مداوم بسنده کرده ایم .
ذبیر شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: بزرگراه شمالی کرج معطل یک سند راهبردی است وه خط ۲ متروی کرج اکنون در سه حوزه قراردادی ، مالی و فنی با مشکل مواجه است و اگر دولت اعتبار زیادی به این پروژه ها هم اختصاص دهد بدون رفع مشکلات ، اختلافات و تشریافت نمی توان کاری از پیش برد.
وی اظهار داشت : در بحث قطار شهری کرج اختلاف بین شرکت سابیر مجری این پروژه و گروه صنعتی مپنا در موضوعات مختلف سبب کندی این پروژه عظیم شده است که پیامد این اختلافات متوجه شهروندان است.
وی با بیان اینکه در بخشی از پروژه های عمرانی کرج مشکل اعتباری نیست بلکه مشکلات اداری و اختلافات مانع کار است ، گفت : اگر دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان هم برای قطار شهر کرج اختصاص دهد توانایی هزینه کرد این اعتبار را ندارد.
حاجی قاسمی بیان داشت : در بحث سرمایه گذاری شورا و در دور جدید عملکرد قابل دفاع ندارند چنانچه در جشنواره لاله ها که یکی از شناسه های گردشگری استان البرز و کرج بود ، عملکرد نا موفق شهرداری در سال جاری سبب از دست رفتن این فرصت شد و سلب اعتماد گردشگران را در پی داشت.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج در بحث مدیریت پسماندها حرفی برای گفتن ندارد ضمن آنکه امروز بسیاری از پروژه های شهر کرج معطل اعتبارات ناچیز است که به خوبی مدیریت نشده اند.
وی ادامه داد: در حوزه حقوقی مدیریت شهری کرج دارای انبوهی از دعاوی در مراجع قضایی است ؛ ما امروز باید عملکرد خود را برای مردم شفاف سازی کنیم .
وی تاکید کرد: زمان شعار و متهم کردن ادوار مختلف شورا و مدیریت گذشته شهر کرج سپری شده است و ما باید عملکرد قابل قبولی به مردم ارائه دهیم .
دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برنامه استیضاح شهردار کرج در روز یکشنبه هفته آینده گفت : اعضای شورای شهر باید دراین بخش به صورت شفاف رای گیری و موافقان ومخالفان به صورت علنی آرای خود را اعلام کنند.
طرح سووال و استیضاح شهردار کرج از هفته گذشته در برنامه کاری شورای شهر قرار گرفته است.
شورای اسلامی شهر کرج ۱۳ عضو دارد .
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.