تصویر
بررسی قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها در کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر گلسار
17 شهریور 1401 - 8:34
2
جلسه کمیسیون حقوقی ، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گلسار به ریاست رضا کیاروستا رئیس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون حقوقی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گلسار و با حضور حمید کیاروستا شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس فریدونی معاونت اداری مالی شهرداری و مسئولین ذیربط شهرداری در سالن جلسات شورای اسلامی شهر گلسار برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

جلسه کمیسیون حقوقی ، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر به ریاست رضا کیاروستا رئیس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون حقوقی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گلسار و با حضور حمید کیاروستا شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس فریدونی معاونت اداری مالی شهرداری و مسئولین ذیربط شهرداری در سالن جلسات شورای اسلامی شهر گلسار برگزار گردید.

در ابتدای جلسه رضا کیاروستا رئیس شورای اسلامی شهر در سخنانی بیان داشت: قانون درآمد پایدار و هزینه های شهرداری پس از سالها به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که جا دارد از دکتر حدادی نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، ، طالقان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون داخلی شوراها در مجلس به جهت پیگیری مجدانه در تصویب قانون مذکور مراتب سپاس و قدردانی را داشته باشیم.
در این جلسه ضمن بررسی مواد قانونی تاکید داشتند به استناد ماده ۲ و تباصر ذیل آن تعرفه عوارض و بهای خدمات و نحوه وصول آن ها باید منطبق با قانون مذکور و آیین نامه مالی شهرداری ها باشد.
درآمد پایدار از جمله دغدغه های مهم و اساسی شورا اسلامی و مدیریت شهری است.
ایشان ضمن اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در قانون مذکور به میزان و نحوه پرداخت ارزش افزوده به حساب شهرداری های با جمعیت پایین تر از ۵۰ هزار نفر و ضمانت اجرا آن در ماده ۷ و ۱۱ در خصوص مباحث حقوقی و مسائل مربوط به بودجه و دفترچه عوارض و بهای خدمات مطالبی بیان و از زحمات و خدمات شهردار و پرسنل شهرداری در راستای اجرای برنامه های مدیریت شهری و تشکر نمود .
حمید کیاروستا نیز در سخنانی اظهار داشت: در خصوص درآمد پایدارشهرداری ها و دهیاری ها که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است که درآمد پایدار برمبنای قانون باشد و این شهرداری نیز تابع ضوابط و مقررات مربوطه خواهد بود و در خصوص مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز با همراهی دیگر دستگاه ها اقدامات موثری صورت پذیرفته است .
وی افزود: یکی از معضلات موجود در شهرداری ها در زمینه صدور پروانه های ساختمانی برای املاک قولنامه ای می باشد که بر اساس رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری امکان صدور پروانه ساخت در محدوده شهرها مقدور نمی باشد و این امر نیازمند ایجاد راهکار و مساعدت مسیولین مربوطه در سطح استان و کشور می باشد تا به گونه ای مشکل صدور مجوز ساخت برای املاک قولنامه ای در شهرها مرتفع و از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری گردد.
شهردار گلسار همچنین توجه به این قانون در بودجه سال آتی و برگزاری جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت را خواستار گردید .
شهردار گلسار در پایان اشاره داشت هیچ مانعی در ارتباط دوسویه بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری وجود ندارد و از پیشنهادات و انتقادات سازنده استقبال می گردد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.